دوشنبه، خرداد ۲۶، ۱۳۹۳

نیروهای نظامی در دیواندره به صورت آشکار از مردم پول می‌گیرند+عکس



1393/03/26 - 2014/06/16 - 13:11 تهرانچاپکردن‌تعداد خوانندگان این مطلب28 اندازە فونت: اندازە فونت بزرگتر کن‌اندازە فونت کوچکتر کن‌‌

نیروهای نظامی در دیواندره به صورت آشکار از مردم پول می‌گیرند+عکسآژانس کُردپا: نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران در شهر دیواندره به بهانه‌های مختلف از رانندگان خودرو پول دریافت می‌کنند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا و به گفته یک منبع مطلع، روز شنبه بیست و چهارم خردادماه شماری از ماموران نیروی انتظامی با همکاری نیروهای سپاه در خیابان "ساحلی" شهر دیواندره به بهانه تفتیش، خودروی شهروندان را متوقف و از رانندگان وجه نقد مطالبه کردند.

این منبع افزود: رانندگان تنها به شرط دادن پول به این نیروها، اجازه تردد داشتند، در غیر اینصورت خودروی مورد نظر متوقف و از تردد آنان جلوگیری می‌کردند.

این منبع خبری که تصاویری از دریافت پول توسط مأموران ناجا را برای آژانس کُردپا ارسال نموده، می‌گوید: از رانندگان ٢٥ تا ١٠٠ هزار تومان گرفته می‌شود که این اقدام نیروهای انتظامی نارضایتی رانندگان را درپی داشته است.

اکثر مردم معتقدند، نیروهای نظامی به ویژه نیروهای انتظامی به دلیل وضعیت معیشتی و مزایای ناچیز بالاجبار بسوی رشوه‌گیری از شهروندان سوق داده می‌شوند. حتی در برخی موارد برای اجرای این امر به اسلحه متوسل شده‌اند.

نظامیان هنگ مرزی نیز کولبران را به شرط دادن پول به نیروها، اجازه تردد و حمل کالا داده می‌شود.

پیشتر ارسلان فتحی نماینده مجلس ایران اعلام کرده بود: بدون دریافت رشوه در ادارات هیچ کاری انجام نمی‌شود و هم‌اکنون فساد اداری تمام نهادهای دولتی را دربر گرفته است.

همچنین اکبر ترکان، مشاور رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته بود: در برخی حالت‌ها در ادارات کار از رشوه "زیر میزی" فراتر رفته و براساس توافق بر سر رشوه، کارمندان کار شهروندان را انجام می‌دهند.

تورکان در ادامه افزود: فساد اداری در ایران سراسری شده و به جز سیستم بروکراسی در بانک، شهرداری و دستگاه قضایی نیز دریافت رشوه دیده می‌شود.
20560.jpg
20559.jpg
20558.jpg
20562.jpg
20563.jpg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر