کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران روز یکشنبه ۱ ژوئن ۲۰۱۴ اسامی بازیکنان اعزامی به جام جهانی برزیل را اعلام کرد. این تیم برای رقابت در گروه اف ، فردا دوشنبه عازم برزیل می شود.
سایت فدراسیون فوتبال گفته است که کارلوس کی روش، اسامی 24 بازیکن تیم ملی ایران اعزامی به رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل را اعلام کرد.
بر اساس این گزارش تیم ملی فوتبال ایران فردا (دوشنبه) بعدازظهر و پس از دریافت آخرین وضعیت پزشکی هاشم بیکزاده، بازیکن بیست وسوم از بین بیکزاده و خانزاده اعلام خواهد شد اما در عین حال و در صورت انتخاب هاشم بیکزاده نیز محمدرضا خانزاده به برزیل سفر می کند.
تیم ملی ایران سه بازی تدارکاتی خود را با تساوی به پایان برد. این تیم در آخرین بازی خود با تیم ملی آنگولا یک بر یک مساوی کرد.
اسامی بازیکنان اعزامی به مسابقات جام جهانی 2014 برزیل به شرح زیر است:
دروازبانان: رحمان احمدی، علیرضا حقیقی و دانیل داوری
مدافعان: مهرداد بیت آشور، هاشم بیکزاده، پژمان منتظری، سید جلال حسینی، امیر حسین صادقی، احمد آل نعمه، مهرداد پولادی و حسین ماهینی
هافبکها: آندارنیک تیموریان، جواد نکونام، قاسم حدادیفر، رضا حقیقی، بختیار رحمانی و احسان حاج صفی
مهاجمان: خسرو حیدری، اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، رضا قوچاننژاد، علیرضا جهانبخش، کریم انصاریفرد و محمدرضا خانزاده
بازیکنان می بایست ضمن به همراه داشتن لوازم شخصی خود از جمله کفشهای مربوط به بازی در شرایط بارانی و عادی، ساعت 15:30 فردا (دوشنبه) در محل هتل آزادی خود را به کادر فنی معرفی کنند. لیست 23 نفر نهایی روز سوم ژوئن (13 خرداد ماه) بر اساس درخواست فیفا اعلام خواهد شد.
گفتنی است که علیرضا بیرانوند، سوشا مکانی، سردار آزمون، محمدرضا خلعتبری، رضا نوروزی و مهدی شریفی نفرات خط خورده از فهرست تیم ملی هستند.