ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان روز سه شنبه 12 اوت 2014 اعلام کرد که از یک حمله مرگبار انتحاری در ولایت پکتیکا افغانستان جلوگیری شد.

به گزارش العربیه به نقل از خبرنامه ای ریاست امنیت ملی افغانستان، یک مهاجم انتحاری بنام "قاصد" که از کشور پاکستان وارد افغانستان شده بود میخواست یک حمله انتحاری خونین را در ولسوالی ارگون ولایت پکتیکا انجام دهد.

خبرنامه مذکور نوشته است:"این مهاجم که باشنده وزیرستان شمالی است قصد داشت تا با استفاده از موتر نوع "مازدا" مملو از مواد انفجاری، حمله انتحاری مرگباری را در شهر ارگون ولایت پکتیکا راه اندازی کند که پیش از انجام این حمله ماموران امنیت ملی او را بازداشت کردند."

درخبرنامه نامبرده آمده است، که این فرد مهاجم برای انجام حمله انتحاری از دو والی نام نهاد(خودخوانده) گروه طالبان در وزیرستان شمالی پاکستان دستور گرفته بود.

تا هنوز هیچ گروهی مسئولیت این رویداد را به عهده نگرفته اما شماری از رسانه های افغانی به نقل از مقام های ریاست امنیت ملی افغانستان نوشته اند که این حمله مرگبار انتحاری ازسوی شبکه حقانی و سازمان استخباراتی پاکستان راه اندازی شده بود.

این درحالیست که ولسوالی ارگون ولایت پکتیکا در روزها پایانی ماه مبارک رمضان امسال نیز شاهد یک حمله مرگبار انتحاری بود که در این رویداد 89 نفر کشته شدند و 42 نفر دیگر زخم برداشتند.