یکشنبه، شهریور ۲۳، ۱۳۹۳

* اسرائیل: در صورت تعرض داعشی‌ها به اردن آنها را بمباران می‌کنیم * داعش نفت سوریه را بشكه ای 12 دلار می‌فروشد




بنا بر گزارش‌هایی، اسرائیل به آمریکا اطلاع داده است که اگر گروه «حکومت اسلامی» (داعش سابق) کشور اردن را مورد تعرض قرار دهد، «اسرائیل آن را مانند حمله به خود تلقی کرده و نیروهای این گروه را بمباران خواهد کرد».


به گزارش رادیو فردا، شبکه دوم تلویزیون اسرائیل شنبه بیست و دوم شهریور به نقل از منابع دیپلماتیک اسرائیلی اعلام کرد که این کشور به مقامات آمریکا گفته است که «از همه توانایی‌های خود برای مقابله با «حکومت اسلامی» در صورت ایجاد خطر برای ثبات و امنیت اردن، استفاده خواهد کرد».

دولت‌های اسرائیل و اردن در برابر انتشار این گزارش، سکوت را ترجیح داده‌اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل چهارشنبه گذشته گفته بود، نیروهای «حکومت اسلامی» در منطقه «به مرزهای شرقی اسرائیل نزدیک‌تر شده‌اند»؛ اشاره نتانیاهو به «مرزهای شرقی»، کشور اردن بود.

وزیر امور خارجه اسرائیل و رئیس ستاد کل ارتش این کشور پیشتر گفته بودند، امنیت اردن برای اسرائیل بیشترین اهمیت را دارد.

اردن از سال ۱۹۹۴، با اسرائیل پیمان کامل سیاسی در سطح سفیر دارد. این مناسبات با وجود همه بحران‌های منطقه‌ای و انتفاضه اوایل سال دوهزار، حفظ شده است؛ در جنگ اخیر غزه نیز سفارت اسرائیل در امان به فعالیت ادامه می‌داد.

داعش نفت سوریه را بشكه ای 12 دلار می‌فروشد

یک کار‌شناس مسائل اقتصادی گفت: اوضاع کنوی بازار نفت فقط مربوط به عرضه و تقاضا نیست بلکه گستره مسائل سیاسی بر این بازار بیش از هر چیز نزول قیمت‌ها را در پی داشته است.

حسین راغفر، کار‌شناس مسائل اقتصادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص اینکه با توجه به مذاکرات پیش رو و ناآرامی‌های منطقه از جمله عراق، سوریه و لیبی، ایران چه استفاده‌هایی در تولید و فروش نفت می‌تواند داشته باشد، گفت: در حال حاضر لیبی و عراق دچار اغتشاش شده و بخش قابل توجهی از عرضه نفت عراق دست داعش است لذا عرضه کم نشده و فقط باعث کاهش قیمت نفت و بوجود آمدن مشکلاتی در قیمت‌ها شده است.

وی افزود: در حال حاضر داعش نفت سوریه را با نرخ بشکه ای۱۲ دلار می‌فروشد لذا طبیعی است که قیمت نفت در بازار جهانی کاهش یابد بنابراین فعلا دلیلی برای افزایش قیمت نفت وجود ندارد.

راغفر خاطرنشان کرد: اکنون داعش برای کسب درآمد نفت عراق و سوریه را با قیمتی ارزان‌تر از نرخ متعارف به فروش می‌رساند و همچنین از عمق کمتری بدست می‌آید اما این رویه نمی‌تواند تداوم داشته باشد.

[تاريخ مطلب: بيست و سوم شهريور ۱۳۹۳ برابر با چهاردهم سپتامبر ۲۰۱۴] پیک ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر