پنجشنبه، شهریور ۲۰، ۱۳۹۳

2 دست‌کم ۱۵ میلیون موبایل آلوده به بدافزار هستند

همیشه بر روی گوشی‌های خود از آنتی‌ویروس‌های مطمئن استفاده کنید

لابراتوار امنیتی کایندسایت وابسته به شرکت آلکاتل-لوسنت می‌گوید که با دیدی محافظه‌کارانه، ۱۵ میلیون ابزار موبایل در دنیا آلوده به بدافزار هستند.
میزان ابتلای ابزارهای موبایل به بدافزار در شش‌ماهه نخست سال جاری میلادی نسبت به سال ۲۰۱۳ افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته و در حال حاضر دست‌کم ۱۵ میلیون موبایل در دنیا آلوده هستند.
به گزارش سایت رجیستر، آلکاتل-لوسنت غول فرانسوی صنعت ارتباطات که در این‌باره تحقیق کرده می‌گوید: «با توجه به نرخ ۰.۶۵ درصدی آلودگی، تخمین می‌زنیم که تقریباً ۱۵ میلیون موبایل آلوده در دنیا وجود داشته باشد چرا که بر مبنای آمار تقریبی اتحادیه بین‌المللی ارتباطات راه‌دور (ITU)، دو میلیارد و سیصد میلیون تلفن هوشمند در جهان وجود دارند».
لابراتوار امنیتی کایندسایت وابسته به شرکت آلکاتل-لوسنت در بخشی از گزارش ۱۵ صفحه‌ای خود می‌نویسد: «به دلیل آن‌که گیرنده‌های آلکاتل-لوسنت در حال حاضر در مناطقی مانند روسیه و چین که میزان آلودگی آن‌ها بالاست وجود ندارند، این تخمین در سطح جهانی ممکن است محافظه‌کارانه نیز باشد».
این گزارش تاکید دارد که بدافزارهای جاسوس، یکی از انواع بدافزارهایی هستند که در حال ازدیاد بوده و به هکرها این امکان را می‌دهند تا «مکان تلفن، تماس‌های ارسالی و دریافتی، پیام‌های نوشتاری و ای‌میل‌های قربانی و حتی جستجوهای او در فضای وب را زیر نظر بگیرند». بالطبع دست‌اندرکاران حوزه تجارت اگر از ابزارهای آلوده استفاده کنند، اطلاعات محرمانه شخصی و تجاری خود و مشتریانشان را در معرض خطر قرار خواهند داد.
کوین مک‌نامی مدیر لابراتوار امنیتی کایندسایت معتقد است که بهترین ابزار دفاعی، استفاده از آنتی‌ویروس‌ها و نرم‌افزارهای امنیتی است که اپراتورهای تلفن همراه آن‌را ارائه می‌کنند چرا که حتی آنتی‌ویروس‌های عادی نیز می‌توانند توسط هکرها هدف قرار گرفته و کارآیی خود را از دست بدهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر