جمعه، شهریور ۲۸، ۱۳۹۳

اضطراب این روزهای سران نظام به‌خاطر چیست؟

8:07:58 PM 1393/6/27
مذاکرات رژیم ایران با کشورهای 5+1
مذاکرات رژیم ایران با کشورهای 5+1


رسانه‌های هردو باند رژیم این روزها وحشت و هراسشان را از مواضع مقامهای غربی در مورد برنامه هسته‌یی رژیم و مذاکرات آتی با کشورهای 1+5 ابراز می‌کنند. مقامات وزارت‌خارجه آمریکا طی روزهای گذشته به رژیم آخوندها به‌عنوان بزرگترین تهدید جهانی اشاره کرده‌اند، از جمله جان کری وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سؤال خبرنگار فاکس‌ نیوز درباره سخنان چند روز پیش هنری کیسینجر مبنی بر این‌که رژیم ایران خطری بزرگ‌تر از داعش است، تصریح کرد: «طبعاً (رژیم) ایران با برنامه هسته‌یی‌اش، تهدید فوق‌العاده‌یی است؛ بزرگ‌تر از نوع تهدیدی که داعش در بر دارد…».
سفیر انگلستان در سازمان ملل نیز در بخشی از بیانیه‌اش خطاب به شواری امنیت این کشور با اشاره به مذاکرات هسته‌یی رژیم با کشورهای 1+5 گفت: ”ما هنوز در مورد پایبندی (رژیم) ایران به تعهدات بین‌المللی‌اش و پاسخگو نبودن این کشور به نگرانی‌های جامعه بین‌الملل نگران هستیم. همچنین (رژیم) ایران تا کنون در مورد کشف یک کشتی حامل سلاحهای ساخت ایران در دریای سرخ که سازمان ملل تأیید کرد نقض تحریمهای بین‌المللی علیه ایران است، پاسخ درستی نداده است“ (مردم‌سالاری 26شهریور).
متقابلاً باند رفسنجانی ـ روحانی و حتی شخص رفسنجانی هم مواضع و اظهاراتی به‌کلی متفاوت از قبل ابراز می‌کنند.
رفسنجانی دردیدار با وزیر خارجه اسلواکی گفت: ”آنها (آمریکا و غرب) به تعهدات خویش در قبال تحریمها عمل نکردند و انتظار دارند ایران در مسایلی که هیچ تعهدی ندارد، کوتاه بیاید“. (جمهوری 26شهریور93)
روزنامه‌های این باند هم بر خلاف فضای روشنی که از چشم‌انداز مذاکرات می‌دادند و ابراز امید و اطمینان نسبت به سرانجام آن، اکنون ابراز ناامیدی می‌کنند.
از جمله روزنامه اعتماد از ”برتری یافتن نا امیدیها بر امیدواری برای امضای متن توافق جامع در 24نوامبر 2014“ سخن به میان می‌آورد (اعتماد26شهریور)
رسانه‌های باند ولی‌فقیه نیز نگرانی‌شان را از مواضع اخیر کشورهای طرف مذاکره خصوصاً آمریکا ابراز می‌کنند.
روزنامه رسالت بر خلاف قبل که عبارت ”روی میز بودن همه گزینه‌ها“ از طرف آمریکا را مسخره می‌کرد، اکنون آن را تهدیدی برای رژیم می‌داند.
این روزنامه وابسته به باند خامنه‌ای ضمن ابراز نگرانی از مواضع کشورهای فرانسه و انگلستان، این مواضع را در ”تقابل“ با رژیم می‌داند و می‌نویسد: ”غرب پس از یک‌سال مذاکره و دیدار و گفتگو، به نقطه صفر و بلکه قبل‌تر بازگشته است. مقامات آمریکایی در طی یک‌سال اخیر فرصتهای اعتمادسازی را از دست داده و به ادامه تقابل خود با نظام و ملت ایران پرداختند. در این میان سه کشور اروپایی یعنی انگلیس، آلمان و فرانسه نیز به‌طور کامل در زمین واشینگتن بازی کرده‌اند“. (رسالت 26شهریور93)
سؤال این است که هراس نظام آخوندی از ائتلاف جهانی به رهبری آمریکا و مواضع اخیر کشورهای طرف مذاکره هسته‌یی به‌خاطر چیست؟ و چرا رسانه‌های هردو باند رژیم به طرز بی‌سابقه‌یی نگرانند؟
پاسخ سؤال را باید از کیهان ولی‌فقیه گرفت که این روزنامه باند ولی‌فقیه دل نگرانی نظام ولایت را طی یک سؤال و جواب چنین بیان می‌کند: ”یک سؤال کلیدی ذهن‌ها را به خود معطوف کرده است: آمریکا دنبال چیست؟“.
کیهان خامنه‌ای سپس با اشاره به موضعگیری اخیر وزیرخارجه آمریکا مبنی بر این که: ”خطر جمهوری اسلامی از خطر داعش بیشتر بوده و از این رو مبارزه با آن از اولویت بیشتری برخوردار می‌باشد“.
اولاً نگرانی باند ولایت را از این موضعگیری ابراز کرده است.
ثانیا در پاسخ به این سؤال که ”آمریکا دنبال چیست“ ، چنین پاسخ می‌دهد: ”اصل ماجرا مداخله امنیتی در سرزمین مقاومت است“ (بخوانید حوزه نفوذ رژیم آخوندی) و ”حمله نظامی به اهداف را از عراق شروع و به سوریه گسترش دهد و اگر در این دو جا با موفقیت توأم گردید به بقیه اضلاع جبهه مقاومت سرایت دهد“.
اگر ‌چه کیهان ولی‌فقیه نامی از ضلع سوم به میان نیاورده اما واضح است که منظور نظام آخوندی است.
بنابراین روشن می‌شود علت ترس و وحشت و نگرانی باندها برای چیست و چرا هردوباند رژیم در قبال ائتلاف جهانی علیه داعش و در مورد برنامه هسته‌یی رژیم همصدا شده‌اند.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر