جمعه، شهریور ۲۸، ۱۳۹۳

سیاست سرکوب، در ”ایستگاه سرگردانی“ !

8:08:38 PM 1393/6/27
درگیری مردم با نیروهای سرکوبگر انتظامی
درگیری مردم با نیروهای سرکوبگر انتظامی


شکست و بن‌بست رژیم در طرحهای سرکوبگرانه آن‌چنان کارگزاران و رسانه‌های رژیم را سراسیمه کرده که روزنامه حکومتی اعتماد در مقاله‌یی تحت عنوان ”امربه معروف و نهی از منکر در ایستگاه سرگردانی“ به صراحت به بن‌بست رژیم در زمینه سرکوب اعتراف می‌کند ”. اعتماد26شهریور)
سرکرده مزدوران چماق به دست موسوم به انصار حزب‌الله اعلام کرده که این اوباش جنایتکار قصد دارند برای سرکوب زنان و جوانان به خیابانها گسیل شوند که این امر باعث بروز شکاف در میان باندها و ارگانهای رژیم شده است.
تعدادی از رسانه‌ها، مهره‌ها و سردمداران رژیم از شعله ورشدن خشم مردم علیه این شیوه سرکوب، ابراز وحشت کرده‌اند.
استدلال آنها این است که هجوم گله وار مزدوران رژیم به خیابان به بهانه“ امر به معروف ونهی از منکر ”و“ مبارزه با بدحجابی ”، باعث برانگیخته شدن خشم و نفرت بیشتر مردم می‌شود و ممکن است کار به درگیری خیابانی مردم با نیروهای رژیم بشود.
علی لاریجانی از جمله منتقدان و نگران این شیوه است. واضح است که نگرانی رئیس مجلس رژیم، نه از بابت زورگویی مزدوران به مردم، بلکه نگران عاقبت چنین شیوه‌ای و عکس‌العمل خشمگینانه مردم است.
لاریجانی با تأکید بر این‌که اجرای بد و نامناسب موضوعاتی مانند امر به معروف و نهی از منکر آثار نامطلوبی را برای جامعه به‌دنبال دارد آسیب‌های بسیاری را به‌دنبال دارد گفته است:“ نباید در این حوزه تندروی کرد و باید با عقلانیت جلو بروند ”. (اعتماد23شهریور93)
بنا‌ به گزارش همین روزنامه، استانداری تهران نیز از واکنش مردم به حضور گله وار نیروهای رژیم در خیابانها وحشت‌زده است و معاون سیاسی ـ انتظامی فرمانداری تهران می‌گوید فرمانداری تا به‌حال مجوزی برای حضور نیروهای سرکوب صادر نکرده است.
یکی از کارشناسان رژیم نیز با ابراز وحشت از واکنش مردم می‌گوید: «هیچ ضرورتی ندارد که تذکر لسانی در قالب هیأت و یک مجموعه از پیش سازماندهی شده صورت گیرد. تذکر لسانی می‌تواند در حالت عادی بدون این‌که برنامه‌ریزی خاصی به این صورت برای آن چیده شود صورت بگیرد اما خود این حرکت تحریک‌آمیز است و آثار سویی در جامعه به‌دنبال خواهد داشت“
کارشناس حکومتی دیگری نیز در این رابطه می‌گوید: ”این‌که عده‌یی به بهانه امر به معروف و نهی از منکر بخواهند دست به یک سری عقده گشایی بزنند و یا این‌که انتقام‌های شخصی را در قالب چنین مجموعه‌هایی اعمال کنند، سنگ بر روی سنگ بند نخواهد شد“
نوبخت سخنگوی دولت آخوند حسن روحانی نیز نسبت به تجربه واکنش منفی مردم به حضور مزدوران رژیم در خیابانها طی سالهای گذشته اعتراف کرده و در این رابطه گفته است: ”در سالهای گذشته نیز این روش‌ها نه تنها مؤثر نبود بلکه در پاره‌ای از موارد پدیده بدحجابی را تشدید هم کرده است“.
خبرگزاری حکومتی ایسنا26شهریور از قول عباس صلاحی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس رژیم می‌نویسد: ”فرهنگ‌سازی صرفاً با اقداماتی قهری و حراستی، چند دستگاه ون و تعدادی نیرو به جایی نخواهیم رسید، قطعاً این موضوع با برخوردهای بازدارنده و فیزیکی سرانجام خوشی نخواهد داشت؛ جز این‌که بدگمانی، بی‌اعتمادی، نارضایتی مردم و تبعات منفی را در جامعه به‌دنبال خواهد داشت“.
این چنین است که حرکتهای اعتراضی مردم و مقابله مردم با مزدوران انتظامی و گشتهای سرکوبگر، رژیم آخوندی را در زمینه سرکوب به‌ویژه سرکوب زنان، در یک حالت بن‌بست و قفل قرارداده است.
اگر آن‌چنان که مزدوران چماق به دست رژیم می‌خواهند به آنان مجوز داده شود و گله وار به خیابان بیایند با مقاومت و نفرت فزاینده مردم مواجه خواهند شد و احتمال درگیریهای خیابانی مردم با این مزدوران زیاد است، کما این‌که در ماههای اخیر شاهد افزایش درگیری مردم با نیروهای رژیم و گوشمالی داده شدن مزدوران گشت و سرکوب توسط مردم هستیم. اما چنان‌چه رژیم به شیوه کج دارو مریز بخواهد رفتار کند آن‌چنان که بعضی از کارگزاران رژیم این شیوه را توصیه می‌کنند، مردم مجال بیشتری برای ابراز مخالفت خواهند داشت که این امر نیز برای رژیم بسیار خطرناک است. این است معنی بن‌بست سرکوب و جا ماندن رژیم «در ایستگاه سرگردانی».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر