سه‌شنبه، شهریور ۲۵، ۱۳۹۳

همصدایی باندها در وحشت از سرنگونی!

6:28:45 AM 1393/6/25

حملات هوایی آمریکا به داعش
حملات هوایی آمریکا به داعش
به‌رغم تضادها و جنگ و جدالهای باندهای رژیم در زمینه‌های مختلف، مهره‌ها و رسانه‌های هر دو باند رژیم، این روزها روی یک موضوع با هم همصدا هستند و آن هم ابراز وحشت از ائتلاف جهانی به رهبری آمریکا علیه گروه تروریستی داعش است.

رسانه‌های رژیم ضمن سوز و گداز از کنار گذاشته شدن رژیم از کنفرانس جده و پاریس و به بازی گرفتن نشدن رژیم در ائتلاف جهانی علیه گروه تروریستی و بنیادگرای داعش، در یک کر هماهنگ ترس و وحشت کلیت نظام را از اهداف این کنفرانسها و ائتلاف ابراز می‌کنند.
نگرانی و هراس رژیم در مورد دخالت ائتلاف در سوریه، تنها به نگرانی از سرنوشت رژیم بشار اسد، محدود نمی‌شود.
نگرانی اصلی این است که ائتلاف بین‌المللی ضدداعشی، در نهایت به یک ائتلاف علیه رژیم آخوندی تبدیل شود.
در این رابطه کیهان خامنه‌ای23شهریور در مقاله‌یی تحت عنوان ”ائتلاف علیه داعش یا مقابله با تهران ودمشق؟! “ به صراحت وحشت نظام از این ائتلاف را برملا می‌کند.
علی لاریجانی رئیس مجلس رژیم هدف ائتلاف ضدداعش را فراتر از مبارزه با داعش دانست و وحشت از این ائتلاف را با این جمله ابراز کرد: ”شما غربی‌ها به‌دنبال چیز دیگری هستید… آمریکاییها گمان نکنند که به بهانه مبارزه با داعش می‌توانند به کشورهای دیگر دست‌اندازی کنند“ (تلویزیون رژیم 23شهریور)
روزنامه شرق (23شهریور) وابسته به باند رفسنجانی- روحانی نیز ضمن قلمفرسایی علیه این ائتلاف و اهداف آن، ورود نیروهای ائتلاف بین‌المللی به خاک سوریه را در چارچوب عملیات گسترده‌تر و فراتری از مبارزه با داعش می‌داند و اهداف این ائتلاف را در جهتی بر ضد رژیم آخوندی تعبیر و تفسیرمی کند.
روزنامه دیگر باند رفسنجانی - روحانی هدف این ائتلاف را دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر می‌داند و ازقول ولایتی مشاور خامنه‌ای می‌نویسد: ”آنان اکنون به بهانه مبارزه با داعش قصد دخالت در امور داخلی کشورها را دارند. بنابراین مبارزه با داعش تنها یک بهانه برای دخالت در امور داخلی این کشورهاست. “ (اعتماد 23شهریور)
همین روزنامه در مقاله دیگری ائتلاف ضدداعش را بازی مرموز آمریکا با کارت داعش می‌داند که: ”سرنوشت مبارزه با تروریسم بار دیگر به گروکشی‌های سیاسی گره خورده است“
روزنامه رسالت ارگان باند مؤتلفه نیز از ”ابعاد حدود و ثغور استراتژیک“ و عرض و طول ”زمین بازی آمریکا در ائتلاف ضدداعش“ سردرگم است (رسالت 23تیر93)
روزنامه بسیج نیز ازقول یک کارشناس وابسته به باند خامنه‌ای می‌نویسد آمریکا از طریق این ائتلاف سعی دارد به‌عنوان اهرم فشاری علیه کشورهای دیگر استفاده کند. (جوان 23تیر93)
روزنامه جمهوری وابسته به رفسنجانی برخورد آمریکا در مبارزه با تروریسم را برخورد گزینشی و ابزاری می‌داند که آمریکا در نظر دارد از ماجرای داعش رانت‌خواری کند (جمهوری 23شهریور93)
وزارت امور خارجه رژیم نیز در واکنش به راه ندادن رژیم به کنفرانس جده و کنفرانس پاریس، اهداف این کنفرانسها و شکل‌گیری ائتلاف جهانی و منطقه‌یی درمبارزه با تروریسم را با ابهامات جدی توصیف کرده است.
اضافه بر رسانه‌های هر دو باند، سران و مهره‌های دانه درشت نیز طی روزهای گذشته علیه ائتلاف جهانی موضوع گیری کرده‌اند و نسبت به اهداف این ائتلاف ابراز شک و تردید کرده‌اند که از جمله می‌توان از آخوند حسن روحانی، آخوند آملی لاریجانی سردژخیم قضاییه رژیم، علی لاریجانی رئیس مجلس رژیم، علی شمخانی دبیرشورای امنیت ملی رژیم، علی اکبر ولایتی مشاور خامنه‌ای، آخوند اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری رژیم و... نام برد که یکی بعد از دیگری سراسیمه به صحنه آمده‌اند و هراس رژیم را از ائتلاف بین‌المللی علیه داعش ابراز کرده‌اند. سران و مهره‌هارژیم به صراحت یا تلویح در حرفها وموضع‌گیریهایشان روی این نکته انگشت گذاشته‌اند که ضررکننده این ائتلاف رژیم آخوندی است.
رژیم آخوندی از دوبابت ضررکننده این کنفرانسها و ائتلاف است هم از این بابت که ممکن است ائتلاف در سوریه وارد عمل شود و موجودیت نظام بشار اسد به خطر بیفتد و رژیم عمق استراتژیکش در حوزه مدیترانه را از دست بدهد و هم از این بابت که پای رژیم نیز به‌طور مستقیم در این قضیه گیر بیفتد و موجودیت نظام آخوندی با یک تهدید بین‌المللی مواجه شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر