دوشنبه، شهریور ۲۴، ۱۳۹۳

نظام سوته دل!

8:38:39 PM 1393/6/23
کنفرانس جده
کنفرانس جده
سوته دلان از هر دو باند رژیم به‌دلیل راه نیافتن نظام ولایت به کنفرانس جده و پاریس و به‌ بازی گرفته نشدن نظام در ائتلاف جهانی علیه گروه تروریسی داعش، در رسانه‌های هر دو باند رژیم سوز و گداز و سخنرانسرایی می‌کنند تا به گمان باطل، اهداف این ائتلاف جهانی را زیر علامت سؤال ببرند و از این طریق. به مقابله با این سیاست جدید بین‌المللی بپردازند که پیشاپیش واضح است پیامدهایش برای رژیم زیان‌بار خواهد بود.
در همین زمینه «سوته دلی» است که مهره‌ها و رسانه‌های هر دو باند رژیم، اهداف کنفرانس را ”غیرشفاف“ و ”مشکوک“ توصیف می‌کنند.
اضافه بر این‌که نظام ولایت از راه نیافتن به کنفرانس جده و پاریس حسابی دل چرکین شده و در این رابطه عقده گشایی می‌کند؛ بیشترین نگرانی رسانه‌ها و مهره‌های رژیم این است که دامنه مبارزه جهانی علیه تروریسم و بنیادگرایی، رژیم حافظ اسد در سوریه را هم فرا بگیرد و در نهایت این ائتلاف، علیه رژیم سوریه نیز به‌عنوان یک رژیم خونریز و تروریستی وارد عمل شود.
علی لاریجانی رئیس مجلس آخوندی ترس و وحشت رژیم آخوندی از تشکیل ائتلاف جهانی را چنین بیان می‌کند: ”ماجراهایی که امروز در منطقه به وجود آمده است از حوادث سوریه آغاز شده است ما معتقدیم که نمی‌توان به‌سادگی ائتلاف درست کرد و بر اساس آن ائتلاف عمل کرد. امروز می‌بینیم که آمریکا و متحدانش صحبت از حمله زمینی می‌کنند“. (خبرگزاری ایسنا22شهریور93)
رئیس مجلس رژیم درجای دیگری از سخنانش ضمن سوزوگداز از ائتلاف جهانی در زمینه تحریم رژیم و منزوی کردن آن در صحنه منطقه‌یی و بین‌المللی، طلبکار این است که چرا آمریکا از طریق مراجعه به سازمان ملل درصدد تشکیل چنین ائتلافی نشده و قصد ایجاد ائتلاف علیه دیکتاتور سوریه را دارد: ”آمریکا وقتی می‌بیند از طریق سازمان ملل و شورای امنیت نمی‌تواند به اهدافش برسد ائتلاف درست می‌کند، همان ائتلافی که علیه ایران درست کرد و اکنون همان ائتلاف را می‌خواهد علیه سوریه انجام دهد“. (خبرگزاری ایرنا22شهریور93)
پاسدار علی شمخانی دبیر شواری امنیت ملی رژیم نیز «تلاش مشکوک و غیرشفاف آمریکا» برای ایجاد ائتلاف ضدتروریسم را اقدامی در مسیر «منحرف کردن افکار عمومی به بهانه سرنگونی حکومت قانونی سوریه» عنوان کرد. (خبرگزاری ایسنا22شهریور 93)
روزنامه حکومتی اعتماد وابسته به باند رفسنجانی- روحانی نیز ضمن غیرشفاف و مشکوک نامیدن اهداف ائتلاف جهانی علیه داعش و تروریسم، به بازی گرفته نشدن رژیم در این ائتلاف توسط آمریکا معترض است که ”به ضخامت و ارتفاع بی‌اعتمادی بین دو کشور (رژیم وآمریکا) می‌افزاید“.
این روزنامه حامی دولت روحانی نمی‌تواند نگرانی‌اش را پنهان کند که ممکن است ائتلاف جهانی علیه گروه تروریستی داعش باعث شود که حکومت خونریز بشار اسد مورد تهدید قرار بگیرد: ”نیت آمریکا و هم کشورهایی که با او برای مقابله با داعش ائتلاف کرده‌اند در گسترش حملات علیه داعش در سوریه با هدف مشخص و شفافی همراه نیست زیرا کشورهای مذکور به‌دنبال ساقط کردن حکومت سوریه هستند و نه کنترل یا از بین بردن داعش“. (اعتماد22شهریور)
ارگان بسیج نیز ترس نظام از به خطر افتادن عمق استراتژیک ولی‌فقیه در عراق و سوریه را با طرح یک سؤال این چنین به نمایش می‌گذارد: ”آیا حمله به مواضع داعش حقیقی است یا بهانه‌یی است برای تجاوز به خاک سوریه و عراق و به تبع آن دخالت در حاکمیت سیاسی این کشورها؟“ (جوان 22شهریور)
پاسخ آمریکا به عجزولابه‌های رژیم در مورد راه نیافتن به ائتلاف بین‌المللی علیه گروه داعش و کنفرانس‌های جده و پاریس، این است که کرنش‌های باند رفسنجانی- روحانی در مقابل آمریکا و غرب و عقب‌نشینی رژیم در زمینه برنامه هسته‌یی از نظر این کشور به‌اندازه کافی تغییر سیاست محسوب نمی‌شود تا باعث شود این رژیم را در زمینه مسایل منطقه‌یی و بین‌المللی از جمله ائتلاف جهانی علیه گروه تروریستی داعش به بازی گرفت.
جان کری وزیر خارجه آمریکا همکاری با رژیم ایران را برای مقابله با داعش رد کرد و گفت: ”همکاری احتمالی با رژیم ایران در عراق نیازمند دریایی از تغییرات در سیاستهای این رژیم است. از جمله در قبال مذاکرات هسته‌ای، حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه و همچنین حمایت از رژیم سوریه“.
جیغ وفریادهاى رژیم خصوصا لاریجانى وشمخانى نمایانگر این است كه رژیم آخوندى چقدر قافیه را باخته است.
 همچنین عجز و لابه‌های رسانه‌ها و مهره‌های رژیم در زمینه تو سری خوردن و راه نیافتن رژیم به کنفرانس جده و پاریس از یک طرف گویای وحشت رژیم از آثار گرایش و ائتلاف جدید در صحنه جهانی علیه بنیادگرایی و تروریسم است و از طرف دیگر بیانگر خفت و خواری این رژیم است که به‌رغم تمامی تشبثاتش، قدرتهای جهانی و منطقه‌یی دست رد ب رسینه او زده و به قول جان کری دریایی از تغییرات در سیاستهای رژیم باید انجام بگیرد و به این ترتیب روشن می‌شود که باند رفسنجانی - روحانی نیز به این سادگی نمی‌توانند به آستان ”کدخدای جهان“ بار یابند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر