چهارشنبه، شهریور ۲۶، ۱۳۹۳

سیلی حقوق‌بشر بر بناگوش روحانی

2:02:57 PM 1393/6/26
سرکوب خبرنگاران در ایران
سرکوب خبرنگاران در ایران


دبیرکل سازمان ملل‌متحد در گزارش سالانه خود در مورد نقض حقوق‌بشر در رژیم آخوندی گفته است قولهایی که روحانی در مورد آزادیهای بیشتر در ایران داده به هیچ پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در حقوق‌بشر و آزادی بیان منجر نشده است. بان کی‌مون همچنین نسبت به گزارشهای مربوط به افزایش اعدامها ابراز نگرانی کرده و گفته است: «‌فشار‌ها بر آزادی بیان کماکان بسیاری از عرصه‌های زندگی در ایران را تحت تأثیر قرار می‌دهد».
احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق‌بشر سازمان ملل نیز نسبت به نقض حقوق‌بشر در ایران تحت حاکمیت آخوندها ابراز نگرانی کرد و درباره مواردی چون اعدام‌ها، نقض حقوق اولیه شهروندان و مستقل نبودن سازوکار قضایی هشدار داد.
به‌دنبال سیلی جدیدی که رژیم آخوندی و به‌ویژه دولت آخوند حسن روحانی در مورد نقض حقوق‌بشر از دبیرکل و گزارشگر ویژه دریافت کرد، کارگزاران ریز و درشت نظام و رسانه‌های وابسته به هر دوباند، به‌طور هیستریکی واکنش نشان دادند. سوزش اصلی بسیاری از این بود که این گزارشات محکوم کننده با استناد به گزارشها و افشاگریهای سازمان مجاهدین خلق ایران صورت می‌گیرد.
از جمله مهره‌های رژیم که به صحنه آمدند ولایتی مشاور خامنه‌ای بود که بدون نام بردن از سازمان مجاهدین خلق ایران آه وناله سرداد و به خبرگزاری حکومتی ایسنا (23شهریور) گفت: «‌اینکه دبیرکل سازمان ملل بدون تحقیق و صحبت با مسئولان ایرانی، بر اساس نظرات افرادی که با جمهوری اسلامی ایران خصومت دارند موضعگیری کند، به‌معنای رودرروی حکومت ایران ایستادن است».
محمد جواد لاریجانی تئوریسین شکنجه در قوه قضاییه رژیم و دبیر به‌اصطلاح ستاد حقوق‌بشر قوه قضاییه گزارش احمد شهید را مستند به گزارشات سازمان مجاهدین دانست و نسبت به این موضوع آه فغان سرداد خبرگزاری حکومتی ایسنا 25شهریور 93 ازقول او می‌نویسد: ”گزارش دبیرکل سازمان ملل صرفاً تکرار همان اتهاماتی است که پیش از این از سوی گزارشگر ویژه حقوق‌بشر، وب سایتهای ضدانقلاب، و منافقین بیان شده است… این بخشی از چرخه بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی است. “
ارگان باند فاشیستی مؤتلفه نیز ضمن هتاکی نسبت به گزارشگر ویژه نوشت: ”نام نماینده کنونی کمیسیون حقوق‌بشر سازمان ملل، «احمد شهید» است. شایسته‌ترین نام برای او «احمد شریر» است. شرارت او در تنظیم این گزارش‌های شرارت آمیز و ارتباط او با منافقین، از جرایم مشهود اوست. “ (رسالت 24شهریور)
علی لاریجانی رئیس مجلس رژیم ضمن آه وفغان نسبت به انتقاداتی که در سطح بین‌المللی نسبت به نقض حقوق‌بشر در حاکمیت آخوندها صورت می‌گیرد، دجالگرانه تفکرات ارتجاعی وآ خوندی و نقض حقوق‌بشر درحاکمیت آخوندها را به اختلاف و تفاوت دیدگاه با غرب نسبت به مقولاتی نظیر حقوق‌بشر قلمداد کرد و مدعی شد ”کشمکشی که بین ایران و غرب بر سر مسأله نقض حقوق‌بشر وجود دارد بر سر مسأله دیدگاههای متفاوت تفکر شیعی (بخوانید تفکر ضدبشری خمینی) و تفکر غربی نسبت به عقلانیت و انجام اصلاحات بر این مبنا در جامعه است“.
گزارش افشاگر دبیرکل سازمان ملل و گزارش گزارشگر ویژه از جنبه‌های مختلف حایز اهمیت است.
اول، این گزارشات پنبه دجالگری ”اعتدال و امید“ آخوند روحانی را زد، به‌خصوص این‌که دبیرکل به‌طور مشخص به نقض وحشیانه حقوق‌بشر وگزارشگر ویژه به افزایش اعدامها در زمان یک ساله حکومت او اشاره کرده‌اند، که به این ترتیب چهره کریه این حکومت به‌اصطلاح ”اعتدال و امید“درسطح جهانی افشا شد. هم‌چنان که در گزارش دبیرکل آمده است نه تنها در دوره یک ساله حکومت آخوند روحانی هیچ پیشرفتی در زمینه حقوق‌بشر صورت نگرفته بلکه در این حکومت ”‌فشار‌ها بر آزادی بیان کماکان بسیاری از عرصه‌های زندگی در ایران را تحت تأثیر قرار می‌دهد».
دوم، همزمانی این گزارشها با سفر روحانی به نیویورک، یک سیلی از طرف جامعه بین‌المللی به آخوند روحانی است و روشن است که بر ملاقاتهای جانبی روحانی در حاشیه نشست مجمع عمومی تاثیر خواهد گذاشت.
سوم، اعتبار بین‌المللی مقاومت ایران و افشاگریهای سازمان مجاهدین خلق ایران درباره نقض حقوق‌بشر در ایران تحت حاکمیت آخوندها با اذعان به این واقعیت که گزارشهای مجاهدین، منابع بسیاری از گزارشهای مراجع بین‌المللی است، لذا هربار دبیرکل سازمان ملل یا گزارشگر ویژه گزارشی در مورد نقض حقوق‌بشر درحاکمیت آخوندها تهیه می‌کند، فریاد وفغان مهره‌ها و رسانه‌های رژیم به آسمان می‌رود که اینها برمبنای گزارشهای مجاهدین است! البته مزید بر افتخار این مقاومت است که به‌خاطر افشای جنایات رژیم آخوندی مورد بغض وکین این رژیم ضدبشری و عوامل او قرار می‌گیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر