یکشنبه، شهریور ۱۶، ۱۳۹۳

برخی مدارس از ثبت نام کودکان مهاجر به صورت رایگان امتناع می‌کنند


نوشته شده توسط  شنبه, 15 شهریور 1393 14:19

به گزارش ایلنا، اکبر یزدی فعال حقوق کودک و مدیر عامل جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان با اشاره به بخشنامه وزارت آموزش و پرورش در مورد ثبت نام رایگان کودکان مهاجر اظهار داشت: متاسفانه برخی مدارس تعیین شده همکاری‌های لازم را برای ثبت نام کودکان مهاجر انجام نمی‌دهند و از ثبت نام آنها به صورت رایگان امتناع می‌کنند.

 

وی با اشاره به بخشنامه‌ اخیر وزارت آموزش و پرورش در مورد ثبت نام رایگان کودکان مهاجر در مدارس افزود: بر اساس این بخشنامه قرار شد که ثبت‌نام رایگان کودکان مهاجر در ۵ منطقه از تهران به صورت پایلوت صورت بگیرد.

یزدی گفت: متاسفانه از زمان اعلام این طرح موفق نشدیم که کودکان مهاجر را به صورت رایگان در مدارس منطقه ۱۷ ثبت نام کنیم، زیرا مدارس تعیین شده در این منطقه همکاری‌های لازم را انجام نمی‌دهند.

مدیرعامل جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان با اشاره به برگزاری جلسات سازمان‌های مردم‌نهاد با دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: دراین جلسه سازمان‌های مردم نهاد هر کدام به سه کارگروه تقسیم‌بندی شدند، تا بخشی از مشکلات این کودکان را بررسی و به وزارتخانه اعلام کنند .

یزدی گفت: در دولت احمدی نژاد اقدامی در زمینه کودکان کار صورت نگرفت و حتی با سازمان‌های مردم نهاد این حوزه نیز برخورد نامناسبی می‌شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر