ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان روز یکشنبه 07 سپتامبر 2014 ازکشف و خنثی سازی یک محموله بزرگ مواد منفجره که از پاکستان وارد کابل شده بود خبر داد.


به گزارش العربیه به نقل از عبدالحسیب صدیقی، سخنگوی این ریاست گفت، یک محموله بزرگ مواد منفجره نوع "امونیم نایتریت" که در گونی های سمنت در داخل یک موتر نوع "تیلری" جاسازی شده بود درشهر کابل کشف گردید.

صدیقی افزود، این محموله در کارخانه موسوم به (ان جی اس) در منطقه رینگ رود شهر پشاور که تحت نظارت سازمان استخبارات پاکستان قرار دارد در موتر کارگذاری و در سرای به نام "جمرود" این شهر به تروریستان سپرده شده بود تا به کابل منتقل شود.

صدیقی می گوید که تروریستان قصد داشتند از امونیم نایتریت کارگذاری شده در حملات انفجاری و انتحاری علیه تاسیسات دولتی و نظامی افغانستان استفاده کنند.

صدیقی علاوه کرد که موتر حامل این محموله بزرگ مواد انفجاری در ناحیه 21 شهر کابل ازسوی نیروهای اداره امنیت ملی متوقف گردید و دو نفر در پیوند به این رویداد دستگیر شده اند.

سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان گفت، تحقیقات ابتدایی نشان میدهد که این محموله بزرگ مواد منفجره به دستور سازمان استخباراتی پاکستان به کابل انتقال داده شده است.