دوشنبه، شهریور ۲۴، ۱۳۹۳

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های رژیم ۲۴شهریور ۱۳۹۳

9:53:40 AM 1393/6/24
گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
عنوانهای صفحات اول روزنامه‌های حکومتی تقریباً فهرست کاملی از دغدغه‌های داخلی و خارجی نظام هستند.


کار و کارگر: نمایندگان مجلس: بسیاری از کارگاهها و کارخانه‌ها نیمه‌تعطیل هستند

جهان صنعت: چه چیزی ارزان شده تا خودرو ارزان شود

جهان صنعت: سرخوردگی از توافق در آستانه دور آتی مذاکرات هسته‌یی

رسالت: معاون اول قوه قضاییه: فضای مجازی و ماهواره‌ها هزاران مفسده به جامعه پمپاژ می‌کنند

رسالت: مرکز فرماندهی اصلی داعش کاخ سفید است

رسالت: انتظار رسیدن به توافق برد- برد یک توهم است

حمایت: کنفرانس بین‌المللی درباره عراق امروز در پاریس برگزار می‌شود / نمایش آمریکایی تروریست خوب، تروریست بد

حمایت: ادامه واکنش‌ها به گزارش ضدایرانی بان کی‌مون / ولایتی: دبیرکل سازمان ملل ابزار دست آمریکایی‌هاست

کائنات: تالار بورس در پایتخت هم‌چنان در سراشیبی سقوط / افت دسته جمعی شاخصها

راه مردم: رفسنجانی: خارج رفتن دانشجویان به مصلحت نیست

مردم‌سالاری: تمامی 3700 دانشجوی بورسیه مرتکب تخلف شده‌اند


در صفحات داخلی روزنامه‌های هر دو باند، وحشت از راه ندادن رژیم به کنفرانس پاریس، و فروریختن خاکریزهای نظام در عمق استراتژیکش، موج می‌زند، در این میان روزنامه‌های باند رفسنجانی ضمن عرضة «ظرفیت» های نظام از بی‌عملی دستگاه سیاسی خودشان ابراز نگرانی هم کرده‌اند:

ابتکار: سرمقاله: در موضوع تروریستهای داعش نیز که به‌لحاظ جغرافیایی فاصله کمی با ایران دارند؛ حضور ایران و نحوه نقش آفرینی‌اش یک بحث مهم شناخته می‌شود.
باید در نظر داشت که آنچه که راهگشای اقدامات نظامی و تحرکات امنیتی است هوشمندی و ذکاوت دیپلوماتها است
امروز به‌خاطر نبود روابط سازنده دیپلوماتیک بین کشورهای منطقه، به جای این‌که کشورهای خاورمیانه خود داعیه‌دار حل بحرانهای منطقه‌یی شوند؛ آمریکا به‌عنوان یک هژمون وارد می‌شود و باید و نباید را تعیین می‌کند که در این حالت بی‌شک بخشی از منافع ایران اگر از دست نرود؛ تهدید خواهد شد. بر این اساس انتظار می‌رود که دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی نقشه راه بلند مدتی را برای تعامل سازنده با کشورهای خاورمیانه در دستور کار قرار دهد هر چند که اختلافاتی بر سر راه وجود داشته باشد.

شرق: احتمال قوی آن است که پس از پیچیدن نسخه «داعش» در عراق و سوریه، ائتلاف هم‌چنان پابرجا بماند و کشورهای دیگری را در سیبل فشارها و عملیات خود قرار دهد. بسیج 40 کشور برای شکست‌دادن «داعش»، بیشتر از نیاز واقعی برای برخورد با گروهی تروریستی با مختصات «داعش» است و همین اردوکشی خیره‌کننده، ذهنیت منفی نسبت به اهداف بعدی ائتلاف را تقویت می‌کند

جوان: در عراق دو هدف اصلی به موازات مبارزه با داعش قرار گرفته است.
ابتدا این‌که شکاف قومیتی کردی نهادینه شده و وزن کردی و حضور حمایت‌گر غربی در اقلیم کردی مستحکم شود و ثانیاً این‌که دولت مرکزی یک سهم تضمین‌شده برای غرب و گروه‌های عراقی و وابسته به آن را به‌رسمیت بشناسد و از نفت و اقتصاد و تجارت و ژئوپلتیک و حاکمیت عراق این سهم‌دهی را قطعی و تضمین نماید... در واقع باید گفت که مبارزه با تروریسم داعش پیشکش شما باشد

اعتراف به شکست سفر آسیایی روحانی برای جلب حمایت پیمان شانگهای برای خرید زمان به‌منظور چانه‌زنی در مذاکرات هسته‌ای، و فضاحت بذل و بخشش‌های میلیاردی‌اش به روسیه در روزنامه‌های باند رفسنجانی هم سرباز کرده است:
جمهوری اسلامی: سرمقاله: ایران در بحبوحه مذاکرات دشوار با گروه کشورهای 1+5 بیش از هر زمان دیگری به از هم پاشیدن دیوار تحریمها نیاز دارد تا به این ترتیب طرفهای غربی را وادار به امتیازدهی کند. روسیه به‌عنوان یکی از کشورهای شاخص غیرغربی، به‌تازگی آماج تحریم اروپا و آمریکا قرار گرفته است و برای کاستن از فشارهای این تحریمها، تمایل فراوانی به گسترش ارتباط با همسایه جنوبی خود دارد.
محصول این هم‌افزایی انعقاد تفاهم نامه‌یی کلی برای گسترش تبادلات اقتصادی میان دو کشور ایران و روسیه به ارزش 70میلیارد یورو بود.
برخی کارشناسان معتقدند با توجه به شرایط اقتصادی حاکم در ایران و معذوریتهای خاص روسیه ...تبادلات تجاری و اقتصادی میان دو کشور چندان دست یافتنی نیست

سوز و گداز تمامی باندهای رژیم از بیانیه دبیرکل ملل‌متحد در نقض حقوق‌بشر توسط رژیم و اشاره به مقاومت ایران به‌عنوان عامل این ضربه مطالب و عنوانهای زیادی را در روزنامه‌های حکومتی به خود اختصاص داده است:
رسالت: علی اکبر ولایتی: دبیرکل سازمان ملل ابزار دست آمریکا شده است

رسالت: سرمقاله: یک محور از گزارش‌های نقض حقوق‌بشر اختصاص به حمایت غرب از منافقین... است.
هزاران تن از مردم عادی که طعمه ترور بودند و صدها مقام دولتی که قربانی ترور شدند، از نظر غرب هیچ حقوقی ندارند. اما تروریستهای ضدبشر و ضد حقوق‌بشر، به‌طور وسیع نه تنها مورد حمایت حقوقی آنان قرار گرفتند بلکه مورد حمایت مالی و تسلیحاتی هم واقع شدند. آمریکا هنوز در عراق متعهد است که از جمع چند صدنفری تروریستهای منافق که دست‌شان به خون ملت ایران و ملت عراق آلوده است دفاع کند...
نام نماینده کنونی کمیسیون حقوق‌بشر سازمان ملل، «احمد شهید» است. شایسته‌ترین نام برای او «احمد شریر» است. شرارت او در تنظیم این گزارش‌های شرارت‌آمیز و ارتباط او با بی‌بی‌سی و منافقین، از جرایم مشهود اوست. مأموریت او در ایران حمایت از اشرار، تروریستها و... است.

سرکوبگری و اختناق و بحرانهای مالی همراه با گرانی مضمون عنوانهای دیگری است که درصفحات اول به چشم می‌خورند:
اعتماد: ایجاد گروه‌های تذکر لسانی در آذربایجان غربی

کار و کارگر: آمار دقیقی از بیکاران وجود ندارد

رسالت: جزایری: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیر اجرای قانون حجاب و عفاف باشد

حمایت: دیبر انجمن صنایع لبنی: قیمت لبنیات آزاد شد

جهان اقتصاد: نیمی از درآمد بانکها در جیب دولت

اعتماد: آغاز گشت ارشاد انصار حزب‌الله / دبیرکل انصار حزب‌الله وعده داد از هفته آینده با 4هزار نیرو در خیابانها امر به معروف و نهی از منکر خواهند کرد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر