پنجشنبه، شهریور ۲۰، ۱۳۹۳

همین امروز Windows و Adobe خود را به‌روز کنید

دو کمپانی Adobe و مایکروسافت در اطلاعیه‌های جداگانه‌ای از کاربران خود خواسته‌اند تا نرم‌افزارها و همچنین سیستم‌عامل‌های‌شان را هر چه سریع‌تر به روز رسانی کنند.
شرکت Adobe آخرین ورژن نرم‌افزارهای Flash Player و همچنین Adobe AIR را در دسترس عموم کاربران قرار داده تا به روز شوند. بنا بر گزارش‌های منتشر شده این دو نرم‌افزار Adobe کلی مشکلات امنیتی دارد و نیاز است که هر چه سریع‌تر به‌روزرسانی شوند.
مایکروسافت هم در فراخوان جداگانه‌ای از کاربران خود خواسته همین امروز با به روزرسانی،Internet Explorer Windows، Lync و NET Framework. خود نسبت به رفع ۴۲ حفره امنیتی اقدام کنند.
به گزارشkrebsonsecurity بیشتر حفره‌ها و نقص‌های امنیتی مایکروسافت متعلق به Internet Explorer است که ۳۷ مورد گزارش شده و فقط یکی از آنها «خیلی مهم» (critical) معرفی شده است.
اگر قصد دارید کل بسته جدید Update مایکروسافت را یکجا نصب کنید، ممکن است به مشکل برخورد کنید و بهتر است ابتدا NET Framework. را جداگانه به روز کرده و سپس بقیه را نصب کنید و پس از Restart دستگاه، آپدیت .NET Framework را سر فرصت مجدد انجام دهید.
اما شرکت Adobe هم برای Flash Player حداقل ۱۲ حفره امنیتی را اصلاح کرده و از کاربرانی که با سیستم عامل ویندوز یا اپل کار می‌کنند خواسته تا از ورژن Flash Player v. 15.0.0.152 استفاده کنند.
کاربرانی که از سیستم‌عامل ویندوز استفاده می‌کنند اما با مرورگر اینترنتی به غیر از اکسپلورر سر و کار دارند، باید دو بار عمل به روز رسانی فلش را انجام دهند؛ یک بار اینترنت اکسپلورر سیستم خود را به روز کنند و بار دیگر با مرورگری که به صورت دائم استفاده می‌کنند نظیر: Firefox و  Operaآپدیت را انجام دهند که البته مرورگر Chrome باید به صورت اتوماتیک به روز شود.
اگر شما از Adobe AIR برای برنامه‌هایی مثل Pandora Desktop استفاده می‌کنید، می‌توانید از ورژن جدید V.15 برای سیستم‌عامل‌های ویندوز و مکینتاش و همچنین اندروید استفاده کنید.
قرار بود شرکت Adobe ‌نرم‌افزاری‌های به روز شده Adobe Reader و همچنین Acrobat را همزمان با اصلاحات نرم‌افزاری اخیرش به بازار عرضه کند که آنها را به ۱۵ سپتامبر (یعنی هفته آینده) موکول کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر