پنجشنبه، شهریور ۲۰، ۱۳۹۳

درز اطلاعات ۵ میلیون ایمیل گوگل توسط روس‌ها

همیشه پای هکرهای روسی در میان است

افشای رمز عبور و نام کاربری ۵ میلیون ایمیل گوگل(جی‌میل) در یک سایت روسی، نگرانی‌های جدیدی را به وجود آورده که آیا یک حمله سایبری بزرگ دیگر به وقوع پیوسته؟
به گزارش آی‌تی نیوز، کاربران سایت Reddit در تالار گفت‌وگو این سایت عنوان کرده‌اند که بسیاری از نام کاربری‌ها و پسوردها به نظر واقعی و درست می‌آیند.
یکی از کاربران Reddit در این خصوص نوشته: «این اطلاعات در سایت روسی forum.btsec.com منتشر شده است که ممکن است حتی در دیگر سایت‌ها هم منتشر شده و در دسترس عموم قرار گرفته باشد.»
ITnews اعلام کرده که اطلاعات هکرها را که شامل نام کاربری و رمز عبور ایمیل قربانیان است، در اختیار دارد اما تلاش نخواهد کرد با آزمایش بر روی آنها از صحت و سقم اطلاعات با خبر شود.
تونی هانت Tony Hunt متخصص نرم‌افزار و مهندس کمپانی مایکروسافت سایتی به نام haveibeenpwned  در دسترس عموم قرار داده تا کاربران بتوانند با درج آدرس ایمیل خود در آن، متوجه شوند آیا جزو یکی از قربانیان هستند یا خیر.
البته سایت‌های دیگری هم این امکان را در اختیار کاربران اینترنت قرار داده‌اند اما توصیه می‌شود در انتخاب سایت‌ها دقت لازم به عمل آید؛ چونکه برخی از آنها هکر هستند و شما به راحتی نام کاربری و پسوردتان را در اختیار هکرها قرار می‌دهید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر