جمعه، اردیبهشت ۲۵، ۱۳۹۴

جنگ و جدال باندها بر سر انتخابات آتی رژیم

تاريخ:  1394/2/24

 رفسنجانی، روحانی و خامنه‌ای


انتخابات آتی مجلس و خبرگان رژیم در اسفنده ماه آینده یکی از موضوعات اصلی جنگ باندهای رژیم است و از هم‌اکنون هر باند زمینه‌سازی و تلاش می‌کند تا خبرگان و مجلس رژیم را در اسفند 94 قبضه کند.
رویارویی باندهای درونی رژیم در این رابطه، با نزدیک شدن زمان نمایش خیمه‌شب بازی انتخابات، بیش از پیش اوج می‌گیرد و هر باندی سعی می‌کند با توسل به هر حربه و اهرمی راه رسیدن خود به کرسیهای این دو مجلس را هموار کند.

استانی کردن انتخابات توسط باند خامنه‌ای و تصویب طرح آن در مجلس رژیم یکی از راه‌هایی است که این باند تلاش می‌کند از این طریق مجلس آینده رژیم را قبضه کند، که این موضوع مدتها مورد مخالفت مهره‌ها و رسانه‌های باند رفسنجانی- روحانی بود.

باند خامنه‌ای مدعی است که با انتخاب استانی، نمایندگانی شایسته‌تر انتخاب خواهندشد، اما باند رفسنجانی- روحانی، انتخاب استانی را در راستای تأمین منافع باند خامنه‌ای و راه یافتن نمایندگان این باند به دو مجلس رژیم می‌دانند، زیرا از نظر این باند کنترل دولت در نظارت بر انتخابات کاهش پیدا می‌کند، لذا با این طرح مخالفت می‌کنند. نهایتاً در زورآزمایی نهایی باندها بر سراین طرح، باند خامنه‌ای توانست در مجلس ارتجاع این طرح را به تصویب برساند.
به گفته مهره‌ها و رسانه‌های باند خامنه‌ای، باند رفسنجانی- روحانی نیز تلاش دارد با تعویض مهره‌های باند خامنه‌ای در دولت و به‌خصوص در استانها و گماردن افراد هم باندی، طرح خود را برای قبضه کردن مجلس پیش ببرد.
در این زمینه رسانه‌های باند خامنه‌ای آخوند روحانی و دولتش را آماج حملات خود قرار داده‌اند، از جمله کیهان خامنه‌ای 22اردیبهشت 94 در مطلبی با عنوان ”چه تغییر در راه است؟“ می‌نویسد: ”در شرایطی که بر اساس آمار رسمی، بیش از 92 درصد فرمانداران کشور در یک‌سال و نیم گذشته عوض شده و افرادی با سلیقه و ذائقه دولت یازدهم انتخاب شده‌اند، و در شرایطی که حدود نه ماه به انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده، سخن از تغییرات در ساختار مدیریتی دولت، بیش از آن که امید بخش بهبود اوضاع باشد، می‌تواند حاوی اخبار دیگری مثل تقسیم دوباره قدرت و ورود افراد و احزاب جدید در باشگاه دولت باشد! “

روزنامه ابتکار وابسته به باند رفسنجانی- روحانی 22اردیبهشت درست به عکس کیهان، بر این موضوع تأکید می‌کند که در راستای پیشبرد اهداف انتخاباتی، دولت روحانی ناگزیر است مزاحمین باند خامنه‌ای را دربدنه دولت کنار بگذارد: ”گروهی از مدیران باقی مانده از دولت قبل در این دولت نیز مسند دار و صاحب قدرتهای استانی و شهرستانی هستند به نظر می‌رسد که در باطن دل مشغول آرمانها، روش‌ها و برنامه‌های دولت گذشته هستند. این افراد بایستی که شناسایی شوند و بر اساس مستندات لازم مورد ارزیابی قرار گیرند. نکته قابل‌توجه این است که انتخابات مجلس شورای اسلامی از یک سو و انتخابات مجلس خبرگان رهبری از سوی دیگر اهمیت سیاسی امسال را دو چندان کرده است. “

مسأله دیگر در این جنگ و جدال طرح لایحه قانون احزاب توسط دولت آخوندی روحانی در راستای اهداف باندی در انتخابات آینده است. لاریجانی رئیس مجلس نیز رژیم که در نظر دارد در آستانه انتخابات حزب تأسیس کند، در مصاحبه‌ای از تأسیس احزاب دست‌ساز و فرمایشی دفاع کرد. البته طبیعی است که احزاب دست‌ساز و به قول نمایندگان مجلس رژیم آخوندی احزاب کاغذی و فولکس واگنی که با اعلام تأسیس دنبال تبلیغات در سیمای رژیم و گرفتن یارانه احزاب هستند، دردی از دردهای بی‌درمان رژیم دوا نمی‌کند و بیشتر تضادهای درونی رژیم را دامن می‌زند.

تلاش باند رفسنجانی - روحانی برای راه‌انداختن بازی احزاب فرمایشی صرفاً مصرف جنگ انتخاباتی با باند مقابل را دارد، بی‌دلیل هم نیست که رفسنجانی در سخنرانی‌اش در دانشگاه امیر کبیر به باند خامنه‌ای و به‌طور مشخص به ولی‌فقیه ارتجاع گوشزد می‌کند: «در انتخابات نمی‌توانیم بگوییم همه به یک جا رأی دهند. باید با آزادی، ادب، منطق و با پذیرش نظر اکثریت وحدت خود را حفظ کنیم». منظور رفسنجانی از اکثریت نیز باند خودش است.

پیش از این نیز باند رفسنجانی- روحانی در مورد رشوه‌گیری نمایندگان باند خامنه‌ای از رحیمی معاون اول پاسدار احمدی‌نژاد تلاش کردند تا آنجا که می‌توانند نمایندگان باند خامنه‌ای را در انتخابات آتی مجلس رژیم از دور رقابت حذف کنند.

تشدید و اوجگیری جنگ قدرت و بحران درونی رژیم، از الزامات ناگزیر در پیش بودن انتخابات است و این جنگ مداوماً صعودی خواهد بود. اما آنچه که مشخص است مردم ایران در جریان نمایش انتخابات رژیم در اسفند ماه دست رد بر سینه هر دو باند رژیم خواهند زد زیرا که خواسته مردم و مقاومت ایران سرنگونی نظام قرون‌وسطایی ولایت‌فقیه است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر