چهارشنبه، اردیبهشت ۲۳، ۱۳۹۴

مدرسه ای با ۱۸ دانش آموز/ معلمی که راننده و مستخدم مدرسه است

مدرسه اي با ۱۸ دانش آموز/ معلمي که راننده و مستخدم مدرسه است 
 
 هنگامي که استخدام آموزش و پرورش شد روستاي محل زندگيش معلم نداشت او با تمام علاقه قبول کرد که معلم روستای خودشان «سرکمری»باشد. در حالی که می توانست به مدارس شهرهای بزرگتر هم برود و درس دهد اما زندگي آرام روستايی را به زندگي پر از دغدغه و شلوغ شهر ترجيح داد و ۶ سال در روستاي محل زندگيش تدريس کرد اما به دليل کمبود دانش آموز در روستا، مدرسه تعطيل شد.
اين معلم فداکار دلسرد نشد تصميم گرفت از روستاهاي اطراف دانش آموزان را در يک کلاس گردهم آورد.
او در معرفي خود به خبرنگارحکومتی  مهر، گفت: مراد الهياری متولد سال ۱۳۵۸ هستم. ۱۴ سال است که در روستاهاي مختلف مشغول تدريسم.
الهياری در حال حاضر به دانش آموزان چند پايه در مدرسه ای در روستای «بياتان سوخته» از توابع شازند در استان مرکزي درس مي دهد.
او گفت: دانش آموزان را از ۴ روستاي سرکمری، قمارخان، گونشان و بياتان سوخته جمع مي کنم و به مدرسه ای که در روستای بياتان سوخته وجود دارد مي برم و درس مي دهم.
اين معلم فداکار تصريح کرد: با ماشين شخصي خود دانش آموزان را از روستاهاي مختلف به مدرسه روستای بياتان سوخته مي برم تا مبادا کسي به دليل نبود مدرسه از درس خواندن باز ماند و هيچ حق الزحمه اي هم برای اياب و ذهاب دانش آموزان از آموزش وپرورش دريافت نمي کنم.
الهياری بيان کرد: خانواده های دانش آموزان دوست دارند مدرسه ای در روستاي خودشان احداث شود اما به دليل اينکه تعداد دانش آموزان در هر روستا خيلی کم است مدرسه ای هم احداث نمي شود لذا دانش آموزان مجبورند به روستای بياتان سوخته بيايند.
وي تصريح کرد: کلاسي که در آن تدريس می کنم چند پايه است و دانش آموزانی از پايه اول تا ششم وجود دارند و پيش دبستاني هم در کلاس داريم.
الهياری با اشاره به مشکلات مدرسه اظهار کرد: مدرسه ها در مناطق روستايي امکانات زيادي ندارند. بطوريکه مدرسه ما آزمايشگاه و کتابخانه و وسايل ورزشي ندارد و دانش آموزان مسايل مربوط به آزمايشگاه را عملي فرا نمي گيرند.
وي ادامه داد: من در مدرسه آموزگار، معاون و خدمت گذار هستم و تنها خودم با ۱۸ دانش آموز در مدرسه هستيم و آن را اداره مي کنيم و مدير مدرسه که در مجتمع آموزشگاهي هستند و مديريت چند مدرسه را بر عهده دارند تنها از مدارس بازديد مي کنند.
به گفته اين معلم، بسياري از دانش آموزان وضعيت مالي خوبي ندارند آموزش و پرورش بايد سبد تغذيه براي آنان ارسال کند. در سال هاي قبل سيب به دانش آموزان مي دادند اما چند سالي است از سبد تغذيه هم خبري نيست بايد به وضعيت تغذيه دانش آموزان رسيدگي شود.
وي از مسئولان درخواست مي کند تا حقوق معلمان هم همانند کارمندان ساير دستگاه ها شود چرا که حقوق فرهنگيان با شرايط اقتصادی امروز راضي کننده نيست.


13.5.2015
منبع:
خبرگزاری حکومتی  مهر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر