شنبه، اردیبهشت ۱۹، ۱۳۹۴

درخواست ملتمسانه گروگانگیر سابق رژیم آخوندی از انگلیس! ...پس از شکست سنگین اوباما در برابر کنگره آمریکا

شنبه، 19 اردیبهشت ماه 1394 = 09-05 2015


به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، بعد از پیروزی گسترده دیوید کامرون نخست وزیر محافظه کار انگلیس در انتخابات پارلمانی، یکی از مشاوران نزدیک حسن روحانی روز شنبه دیپلماسی فعالانه انگلیس را در خاورمیانه خواستار شد.
حمید ابوطالبی (یکی از گروگانگیران سفارت آمریکا در تهران*) که معاون امور سیاسی دفتر روحانی است، در توییتر نوشت: سیاست انگلیس در سال های اخیر در منطقه و درباره پرونده هسته ای (رژیم ایران) با توانایی های این کشور منطبق نبود و تحت شعاع سیاست آمریکا قرار داشت.
وی با اشاره به اینکه: این به ضرر انگلیس است، از دیوید کامرون خواست از اکثریت مطلق که در مجلس عوام به دست آورد برای افزایش اقدامات خود در صحنه بین المللی و داشتن نقش فعالانه تر درباره پرونده هسته ای استفاده کند.
اظهارات ابوطالبی نخستین واکنش یک مقام بلند پایه رژیم ایران بعد از پیروزی حزب محافظه کار کامرون در انتخابات پارلمانی روز پنجشنبه است.
انگلیس از اعضای دایم شورای امنیت سازمان ملل متحد است اما لندن در مذاکرات هسته ای کمتر از آمریکا، فرانسه و روسیه موضع خود را اعمال کرده است.
روابط انگلیس و رژیم ایران بعد از حمله نیروهای بسیج به سفارت انگلیس در تهران قطع شده و سفارت همچنان بسته است.
*گفتنی است سال گذشته رژیم ایران، حمید ابوطالبی را به عنوان سفیر و نماینده دائم خود در سازمان ملل معرفی نمود که دولت آمریکا به دلیل دست داشتن وی در اشغال سفارت آمریکا در تهران در سال 1979 با اعطای ویزا به او مخالفت کرد.
 
ایران پرس نیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر