شنبه، اردیبهشت ۱۹، ۱۳۹۴

پایان محکومیت یک هموطن بهایی و آزادی وی از زندان وکیل آباد مشهد



جلایر وحدت، شهروند بهایى زندانى، دیروز، از زندان مرکزى مشهد آزاد شد،پس از اتمام دوره پنج ساله محکومیت آزاد شد.
به گزارش خبرگزاری صدای مسیحیان ایران (Vocir) جلایر وحدت آخرین بار در ٧ بهمن ماه ١٣٨٧،  با هجوم نیروهای امنیتی به منزل وی و هفت بهایی دیگر به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملى به علت  عضویت در شبکه های  بهایى، بازداشت شد  و  به قید وثیقه، به پنج سال حبس محکوم شد که در دادگاه تجدید نظر نیز تایید شد،که پس از آن در اوائل آبانماه ۱۳۸۹ برای گذراندن دوران محکومیت خود وارد زندان وکیل آباد مشهد شد.
نصرالله وحدت پدرآقای  جلایروحدت نیز  در سال ١٣۶٣ با اتهام عضویت در شبکه های بهایی  اعدام شد و مادرش نیز در‌‌ همان دوره به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم و بعد از چندسال آزاد می‌شود.
بهاییان در دوران  پهلوی تا سر کار آمدن حکومت  ضد بشری جمهوری اسلامی  ایران از آزادی‌های دینی کامل و حقوق مدنی در ایران برخوردار بودند،همچنین برخی پستهای حکومتی را در اختیار داشتند. اما بعد ازآن  و به قدرت‌رسیدن اسلام‌گرایان شیعه(داعش شیعی) در راس حکومت، تبعیض‌های اجتماعی و تبلیغات منفی از سوی حکومت و نهادهای وابسته به آن، علیه اصول دیانت بهائی و باورمندان به آن به شکلی «سازمان‌یافته» شکل گرفت.
پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی ، بهائیان از حق تحصیل در دانشگاه‌ها و مشاغل دولتی و خدمت در ارتش محروم شدند، مجامع مذهبی آن‌ها غیرقانونی اعلام و تعدادی از قبرستان‌های آنان در مناطق مختلف ایران مورد تخریب واقع شد.
9.5.2015

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر