جمعه، اردیبهشت ۱۸، ۱۳۹۴

افزایش تنش‌ها در کردستان/ صدای گلوله در مریوان و اشنویه شنیده شده است+تکمیلی



افزایش تنش‌ها در کردستان/ صدای گلوله در مریوان و اشنویه شنیده شده است+تکمیلی
1394/02/18
به گزارش خبرنگاران آژانس خبررسانی کُردپا از شهرهای کردستان، وضعیت کنونی شهرهای سقز و بوکان غیر عادی گزارش شده است.

یک منبع مطلع به کُردپا اعلام کرده است: تعداد چشمگیری از نیروهای یگان ویژه شاهین دژ به شهر بوکان انتقال داده شده‌اند.

تکمیلی: منابع مطلع خبر داده‌اند که تعداد زیادی از عوامل محلی وابسته به سپاه پاسداران، به عنوان نیروی کمکی در صورت بروز اعتراضات در بوکان، سازماندهی شده‌اند.

تکمیلی١: جدیدترین خبرها حاکی از میلیتاریزه شدن سطح شهر پیرانشهر می‌باشد.

تکمیلی ٢ - سقز: خبرنگار کُردپا گزارش داد که از صبح امروز، سطح شهر سقز نیز با حضور پر تعداد نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی و نیروهای سپاه به حالتی غیر عادی و ویژه مبدل شده بود.
فعالان فرهنگی و مدنی شهر سقز نیز همچون دیگر شهرهای کُردنشین از مردم این شهر درخواست کرده‌اند که در تجمعات اعتراضی مقرر شده شرکت کنند.

تکمیلی ٣ - مریوان: خبرها از مریوان حاکی از این است که تعدادی افراد ناشناس، نیروهای نظامی یگان ویژه در تقاطع شبرنگ مریوان را هدف تیراندازی قرار داده‌اند. خبرنگار کُردپا شنیدن صدای تیراندازی در سطح این شهر را تایید کرده است، اما تا این لحظه ساعت ١٨:٥٠ دقیقه به وقت تهران، صحت خبر شلیک به سوی نیروهای نظامی حکومت توسط آژانس کُردپا تایید نمی‌شود.
برخی فعالان مدنی و سیاسی ساکن مناطق کُردنشین ایران بر این باورند که به صورت سازماندهی شده، حکومت در تلاش است تا اعتراضات آرام شهروندان کُرد را به خشونت بکشاند.

تکمیلی ٤ - اشنویه، مریوان، مهاباد : خبرهای منتشر شده در شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک حاکی از سنگ باران کردن شهرداری مهاباد توسط شهروندان معترض این شهر است.

همچنین برخی خبرهای ارسالی به آژنس کُردپا حکایت از بروز درگیری‌های مسلحانه در حاشیه شهر اشنویه است که آژانس کُردپا از تایید این خبر تا این لحظه ١٩:١٨ دقیقه به وقت تهران، خودداری می‌کند.

از دیگر سو خبررسیده است که تمامی بازار مریوان تعطیل شده و خط تلفن و اینترنت دچار اختلال شدید شده است.
اکنون سطح شهر مریوان کاملا ملیتاریزه و شاهد حضور پر تعداد نیروهی یگان ویژه سپاه و نییرو انتظامی می‌باشد.

این خبر به لحظه به لحظه به روز رسانی می‌شود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر