پنجشنبه، تیر ۲۵، ۱۳۹۴

#ايران جشن مردم یمن بعد از آزادسازی عدن + عکس

تاريخ: AM 11:18:56 1394/4/25



جشن مردم یمن بعد از آزادسازی عدن


به گزارش تلویزیون الاخباریه 24تیر94
مردم یمن در شهر عدن برای اولین بار پس از کودتای شبه‌نظامیان حوثی به‌خاطر پیروزی بزرگ نیروهای مقاومت مردمی به جشن و پایکوبی و آتش‌بازی پرداختند.
مردم یمن آزادسازی عدن و پیروزیهای مقاومت را به اشکال مختلف جشن می‌گیرند و شادی خود را ابراز می‌دارند. آنها در راهپیماییهای خیابانی به آتش‌بازی می‌پردازند. سایتهای اجتماعی گوشه‌هایی از شادی مردم را به تصویر کشیده‌اند.
 

مقاومت مردمی فرودگاه و محله‌های کریترو معلا و پادگان بدر در عدن را به‌طور کامل آزاد کرده و به منطقه التواهی رسیده است. در مقابل شبه‌نظامیان حوثی و نیروهای رئیس‌جمهور مخلوع علی عبدالله صالح با شکستهای پی‌درپی و فروپاشی مواجه هستند. صدها تن از آنها کشته و تعداد زیادی نیز توسط مقاومت مردمی اسیر شده‌اند. علاوه بر آن نیز خسارات فراوان تسلیحاتی و نظامی متحمل شده‌اند. این پیشروی چشمگیر توسط مقاومت مردمی و ارتش هوادار دولت قانونی یمن و در چارچوب عملیات «پیکان طلایی» حاصل شده است. این عملیات یکی از طرحهای عملیات بازگرداندن امید به یمن است که موجی از سرور و شادی را در میان مردم یمن برانگیخته است. آنها با شیوه‌های مختلفی به جشن و پایکوبی در خیابانها پرداخته و به شلیک هوایی دست زدند. همچنین مردم به آتش‌بازی در عدن و تعز و شهرهای دیگر که از لوث وجود شبه‌نظامیان حوثی پاک شده پرداختند به‌طوری‌که آسمان این شهرها را کاملاً نورانی کرده بود.
 در این میان سایتهای اجتماعی توئیتر بیشترین سهم را در مشارکت با شادیهای مردم یمن به خود اختصاص داده است.
جشن مردم یمن بعد از آزادسازی عدن
 
 
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر