پنجشنبه، تیر ۲۵، ۱۳۹۴

#ايران گزارشی از حرکتهای اعتراضی مردمی




تاريخ:  1394/4/25


روز چهارشنبه 24تیر 94 شاهد چندین حرکت اعتراضی در شهرهای تبریز و اسلام‌آباد و کرمان بودیم.
 
تبریز - کارگران کارخانه باتکس در آذربایجان شرقی در اعتراض به پرداخت نشدن ۶ماه حقوق و مطالبات عقب‌افتاده روز چهارشنبه 24تیرماه در مقابل استانداری رژیم تجمع کردند، تجمع‌کنندگان گفتند: حقوقهای آنها نسبت به خط فقر بسیار پایین است و توان تأمین زندگی خود و خانوادهشان را ندارند.
 
به گزارش دریافتی روز چهارشنبه 24تیر 94 جمعی از رانندگان تبریزی در اعتراض به جریمه و اخاذی مأموران رژیم تجمع کردند. این تجمع در مقابل کلانتری رژیم در آبرسان تبریز برگزار شد.

تجمع کارگران - آرشیو

اسلام‌آباد غرب - روز سه‌شنبه 23تیر 94 نیروهای خدماتی بیمارستان موسوم به خمینی در اعتراض به اخراج ناگهانی تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواهان بازگشت به کار شدند.
کرمان ـ روز چهارشنبه 24تیر کارگران کارخانه اراکس در اعتراض به پرداخت نشدن 5ماه حقوق عقب‌افتاده در مقابل استانداری رژیم تجمع کردند. این دومین تجمع کارگران در این هفته است. تجمع‌کنندگان گفتند در صورتی‌که حقوق آنها پرداخت نشود قادر به ادامه کار نیستند.

چهارشنبه 24تیر 1394 از ساعت ۹:۳۰ مغازه‌داران مجتمع تجاری امیران واقع در محدوده چراغ برق و خیابان امیرکبیر تهران، به‌دلیل زورگویی و فشارهای گمرک برای ترخیص کالاهای این مغازه‌داران، دست به اعتصاب زدند.
گمرک رژیم طی آخرین اطلاعیه به این مغازه‌داران اعلام کرده که باید اظهارنامه‌های مالیاتی خود و همچنین تمام بدهی مالیاتی خود را پرداخت کنند و همچنین حق گمرکی خود را که به‌تازگی افزایش داشته، پیش از ورود کالا به گمرک کشور بپردازند. این مجتمع بورس مختص لوازم یدکی می‌باشد.
 
همچنین جمعی از مغازه‌داران راسته هفت‌حوض تهران روز چهارشنبه 24تیر 94 از ساعت 11، به‌دلیل فشارهای ارگانهای مالیاتی دولت آخوند روحانی برای دریافت مالیات، دست به اعتصاب زدند.
 
 
طبق گفته‌های یکی از این مغازه‌داران، ارگان مالیاتی دولت آخوند روحانی طی هفته‌های اخیر، پیغامهایی را مبنی بر پرداخت سریع مالیات و پر کردن فرم اظهارنامه‌های مالیاتی به این مغازه‌داران داده و ضرب‌الاجلی را برای دریافت مالیات از این مغازه‌داران ایجاد کرده که این موضوع باعث اعتراض و دلیل اعتصاب مغازه‌داران شد.
یک کسبه معترض گفت: طی ماههای اخیر و در پی رکود اقتصادی و پایین آمدن قدرت خرید مردم و کمبود کالا در پی مشکلات گمرکی و وارداتی، فشارهای زیادی روی این مغازه‌داران بوده به‌طوری که خیلی از فعالان این محدوده، قید اینکار را زده و مغازه‌ها را واگذار کردند و خیلیها ضرر داده و ورشکست شدند اما در این میان و با این اقتصاد خراب، حالا ما با رقمهای هنگفت قبوض، ضرب الاجل پرداخت مالیات، کیفیت پایین اجناس که باعث می‌شود تا مشتری کمتر به خرید آن رغبت کند و در آخر هم قیمتها که باید متناسب با تعزیرات باشد و این وسط سود ما ناچیز می‌شود و توان تأمین این رقمها را نخواهیم داشت.
 کرمانشاه -  بحران بی آبی

کرمانشاه - بحران بی آبی



کمبود آب مختص صفحات جنوبی و استانهای خشک نیست، در اثر سیاستهای میهن بربادده نظام ولایت روستاهای اطراف کرمانشاه نیز مشکل کمبود دارند.
 
از جمله امروز 24تیر گروهی از اهالی روستای بایله در اعتراض به قطع آب به مدت چند روز دست به تجمع اعتراضی زدند.
روستائیان خشمگین از بی‌عملی کارگزاران رژیم که توجهی به مشکلات زیستی آنان نداشتند، در مقابل دهداری بایله تأکید کردند به اعتراض خود ادامه خواهند داد. این روستا با شهر کرمانشاه فقط ده کیلومتر فاصله دارد.
 
در اردبیل تاکسی داران روز سه‌شنبه 23تیر در اعتراض به گرانی سوخت دست به تجمع اعتراضی زدند. آنان در برابر شورای فرمایشی شهر نسبت به گرانی سوخت و ناهمخوانی هزینه‌ها معترض شدند و حرف کارگزاران رژیم را که به رانندگان گفتند: فعلاً تا مدتی با همین قیمتها کار کنید را نپذیرفتند. رانندگان تاکسی در خطوط مختلف شهر اردبیل دسته‌دسته به این تجمع اعتراضی ملحق شدند.
 
 http://www.mojahedin.org/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر