پنجشنبه، تیر ۱۸، ۱۳۹۴

#ایران#مسیحیان ارومیه از برگزاری مراسم در چالدران منع شدند

Mesihi

, تیر ۱۷ام, ۱۳۹۴

ماف نیوز: ارامنه و مسیحیان استان ارومیه از برگزاری مراسم “قره کلیسا”ی چالدران بر حذر داشته شدند.
به گزارش ماف نیوز، در حالی که کمتر از ده روز به برگزاری مراسم سالانه‌ی “قره کلیسا”ی چالدران مانده است، نیروهای انتظامی استان، از انجمن‌های مسیحیان و ارامنه خواستند که به هیچ عنوان جهت شرکت در مراسم قره کلیسا، اتوبوس در اختیار مردم قرار ندهند.
خبرنگار ماف نیوز در ارومیه گفت: در نامه‌ای محرمانه که از سوی اداره‌ی اماکن نیروی انتظامی به انجمن‌های مذکور ارسال شده، عنوان شده است که “این انجمن‌ها بایستی در جهت حفظ شئونات اسلامی، با آنها همکاری کرده و از ترغیب مردم در جهت اشاعه‌ی فرهنگ مسیحیت خودداری کنند.”
در ادامه‌ی این نامه تاکید شده است: تهیه‌ی وسایل ایاب و ذهاب برای هموطنان غیرمسیحی، باعث ترغیب آنان به گرویدن به این آیین شده و از آن به عنوان “تحریک مردم جهت ارتداد از دین اسلام” یاد شده است.
هرساله، شورای خلیفه‌گری ارامنه‌ی استان ارومیه، در کلیسای مذکور واقع در شهرستان چالدران، در اوایل مردادماه، عبادات دینی خود را به جای می‌‎آورد.
قره کلیسا، کلیسای تادئوس مقدس یا کلیسای طاطاووس، نام کلیسایی تاریخی در استان ارومیه ایران است که در۲۰ کیلومتری شمال شرقی چالدران در کنار روستایی به همین نام واقع شده‌است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر