پنجشنبه، تیر ۱۸، ۱۳۹۴

#ایران#از صدور مرخصی برای برادران کُردپور ممانعت به عمل آمد


, تیر ۱۷ام, ۱۳۹۴


ماف نیوز: از صدور مرخصی برای دو زندان کُرد، مسعود و خسرو  کُردپور، ممانعت به عمل آمد.
به گزارش ماف نیوز، با توجه به درخواست قانونی جهت صدور مرخصی برای دو برادر زندانی کُرد، خسر و مسعود کُردپور، اما علی‌رغم تهیه‌ی وثیقه از سوی خانواده‌شان، از صدور مرخصی برای این دو فعال حقوق بشری، ممانعت به عمل آمد.
یک منبع نزدیک به خانواده‌ی کُردپور، به خبرنگار ماف نیوز گفت: اداره‌ی اطلاعات شهرستان ارومیه، زندان “دریا”ی ارومیه را از صدور مرخصی برای این دو زندانی کُرد برحذر داشته است.
این منبع گفت: بعد از تهیه‌ی دو وثیقه‌ی ۲۵۰ میلیون تومانی برای آزادی چندروزه‌ی این دو زندانی از سوی خانواده‌ی آنها، اما به آنها اعلام داشته شده است که این دو برادر کُرد، فعلا از حق مرخصی محروم هستند.
دادگاه انقلاب مهاباد روز شنبه ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۲ خورشیدی، مسعود و خسرو کردپور دو برادر روزنامه‌نگار و فعال کُرد را به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به زندان محکوم کرد.
بر اساس این حکم خسرو کردپور به اتهام اجتماع و تبانی به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و به دلیل فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده است.
خسرو کردپور به تبعید نیز محکوم شده است.
بر اساس حکم دادگاه به منظور جلوگیری از تجری وی و دیگران با اختیار حاصله از ماده‌ی ۲۳ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲، وی ملزم به ۲ سال اقامت اجباری در شهرستان کرمان و به منظور رعایت مسائل امنیتی زندان، ‘تبریز’ به عنوان محل تحمل ۵ سال حبس مقرر شده است.
مسعود کردپور نیز به اتهام اجتماع و تبانی به سه سال زندان و به اتهام تبلیغ علیه نظام به شش ماه حبس محکوم شده است.
این دو برادر زندانی کُرد، بر اساس مواد ۵۰۰ و ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۷۰ به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام محکوم شده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر