پنجشنبه، تیر ۱۸، ۱۳۹۴

#ایران آیا تشدید سرکوب خطر دوران بعد از ضرب‌الاجل را کاهش می‌دهد؟

تاريخ: AM 6:52:21 1394/4/18

تشدید سرکوب


این روزها نگرانی ناشی از دوران بعد از ضرب‌الاجل اتمی، سرتاپای نظام را فراگرفته است. به اعتراف سردمداران و کارگزاران رژیم پیامدهای این تحول، چه به خوردن زهر به‌انجآمد و چه به‌متوقف شدن مذاکرات منجر شود، تأثیرات کیفی بر آینده رژیم دارد.. آخوند ناصری امام جمعه رژیم در یزد در این رابطه می‌گوید: «دشمن بعد از مسأله هسته‌ای، دوگانگی در کشور را دنبال می‌کند و به‌دنبال ایجاد تفرقه در کشور است... رسانه‌ها مراقب باشند تا وحدت جامعه دچار خدشه نشود».
روشن است که در فرهنگ وارونه‌گویی آخوندها، کدهایی از قبیل «دوگانگی» و «تفرقه» و «خدشه در وحدت جامعه» بیانگر تشدید جنگ باندی به مرحله شقه درونی و سرباز کردن سونامی عظیم اعتراضات و قیامهای اجتماعی است. نحوه رویارویی با این خطرات بزرگ، موضوع اظهارات مهره‌های هر دو باند رژیم و مطالبی است که رسانه‌های آنها را پر کرده است. قبل از همه شخص ولی‌فقیه آخوندها بود که در همین جهت، طی اظهارات‌ 14تیر خودش در جمع عده‌یی به اسم اساتید، فرمان انقباض و سرکوب هر چه بیشتر به‌ویژه علیه دانشگاهیان را صادر کرد.
خبرهای اعتراضی چند روز گذشته نشان می‌دهد که نه تنها رژیم نتوانسته است با وجود تشدید سرکوب و بالا بردن آمار اعدامها و شلاق زدنها در ملأعام جوانهای دلیر و آزادیخواه را عقب بنشاند، بلکه به‌صورت کمی و کیفی افزایش و گسترش چشمگیری داشته است. از جمله در دانشگاهها شاهد چندین حرکت اعتراضی پیاپی بودیم از جمله آنها موارد زیر است:
- تجمع اعتراضی بیش از 100نفر از دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی در برابر مجلس رژیم در روز دوشنبه 15تیرماه

- تجمع اعتراضی جمعی از دانشجویان دانشکده فنی موسوم به چمران در برابر دفتر آموزش دانشگاه در پی پخش شایعاتی مبنی بر فروش خوابگاه دانشجویی توسط کارگزاران رژیم در روز یکشنبه 14تیر

- تجمع اعتراضی بیش از 200نفر از دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان در برابر دفتر مدیریت این دانشگاه، در اعتراض به سیاست جدید مدیران این دانشگاه مبنی بر محرومیت دانشجویان معترض از حضور درخوابگاه ها.

افزایش رویارویی جوانها با رژیم در برخورد با نیروی سرکوبگر انتظامی و گشتهای سرکوبگر هم یکی دیگر از مواردی است که نشان از بن‌بست سرکوب نظام دارد. از جمله خبرهای جدید در این رابطه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
- تجمع اعتراضی مردم و جوانان علیه به برپایی یک مرکز جاسوسی در شهرک اکباتان، در خیابان جمهوری و کندن بنرهای بسیجیان در مناطقی از غرب تهران

- حمله جوانان به بسیجیها در بوستان ولایت واقع در جنوب تهران و گوشمالی دادن مزدوران

-درگیری و ممانعت جوانان از فیلمبرداری مزدوران لباس‌شخصی رژیم بعد ازاتمام مسابقه والیبال ایران وروسیه

- تجمع اعتراضی جمعی از خانواده‌ها و بستگان جوانان دستگیر شده تحت عنوان روزه‌خواری، در مقابل دادسرای ارتجاع در خیابان 15خرداد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر