پنجشنبه، تیر ۱۸، ۱۳۹۴

#ایران یک کشتی پناهجویان در دریای اژه غرق شد

جستجو برای پناهجویان کشتی غرق شده در دریای اژه اخبار - جهان - اروپا
تاريخ: PM 4:01:04 1394/4/17




امروز چهارشنبه 17تیر 94 مقامات یونانی خبر از یک حادثه دیگر در دریا اژه بین ترکیه و یونان دادند، یک کشتی حامل پناهجویان که به سمت یونان در حرکت بود غرق شد و بر اساس گفته مقامات کشور یونان 16نفر از سرنشینان کشتی در نزدیکی جزایر فارماکونیسی و آگاتونیسی یونان نجات داده شدند.
17نفر از سرنشینان این کشتی مفقود شده‌اند و نیروهای ساحلی یونان در پی یافتن بقیه سرنشینان این کشتی هستند.
بحران پناهجویان که تاثیرات جنگ و کشمکش‌ها در منطقه خاورمیانه و آفریقا می‌باشد باعث مهاجرت عده بیشماری از مردم برای فرار از کشورهایشان گردیده و روزانه اخبار حاکی از غرق شدن این افراد در دریای مدیترانه و دیگر نقاط در رسانه‌های خبری پخش می‌شود که در این باره جان باختن این افراد تبدیل به امری روزانه شده از جمله 19اسفند سال گذشته قایق حامل پناهجویان سوری در آبهای ترکیه غرق شد که طی آن 51 پناهجوی سوری در پی غرق شدن قایق حامل آنها در آبهای ترکیه توسط نیروهای گارد ساحلی نجات یافتند.
در 30فروردین سال 94 بر اثر غرق شدن یک کشتی حامل مهاجران غیرقانونی در دریای مدیترانه، حدود ۷۰۰ تن جان باختند. در حالی که 4روز قبل از آن یعنی در 26فروردین با غرق شدن یک قایق در آبهای دریای مدیترانه که به سمت سواحل ایتالیا در حرکت بود، ۴۰۰ پناهجو جان باختند. تعداد زیادی از قربانیان زیر 18سال بودند.. در این حال گروهی از نمایندگان پارلمان ایتالیا، با ارائه استراتژی جدیدی خواهان حل مشکل پناهجویان شدند. مهمترین محورهای این استراتژی تجدیدنظر در روند پذیرش پناهجویان، مبارزه با قاچاق انسان و پذیرش مسئولیت در قبال پناهجویان از سوی تمام کشورهای اروپایی و نیز تعیین بودجه‌یی از سوی اتحادیه اروپا است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر