یکشنبه، تیر ۲۱، ۱۳۹۴

«بازی نام ها» برای انتخاب رئیس جمهور آینده سوریه بعد از سرنگونی!

عکس ‏‎Freedom Messenger - Ghasedane Azadi‎‏



خبرگزاری قاصدان آزادی: روزنامه «فایننشال تایمز»، با انتشار گزارشی تحت عنوان «بازی نام ها» به تحلیل درباره انتخاب رئیس جمهور آینده سوریه، پس از سرنگونی بشار اسد، پرداخت.
یک دیپلمات عربی به روزنامه «فایننشال تایمز» گفته است که طرح چند نام برای تصدی پست ریاست جمهوری سوریه پس از دوره اسد، از مدت ها پیش آغاز شده اما هنوز به نتیجه نرسیده است.
این روزنامه افزود:« مردم از همدیگر سوال می کنند، به نظر شما چه کسی رئیس جمهور خواهد شد؟ » سپس در ادامه می گوید:« نکته جالب اینکه مردم هیچ فردی را در ذهن ندارند.»

رژیم سوریه، هم اکنون بیش از هر زمان دیگری، در جنگ با مخالفان خود، با مشکل روبر شده و در ضعف قرار دارد، هر چند رژیم ایران و شبه نظامیان حزب الله لبنان به حمایت های نظامی خود به اسد ادامه می دهند.
ارتش وابسته به رژیم سوریه در آغاز سال میلادی جدید تاکنون با شکست های سنگینی بویژه در ادلب و تدمر روبرو شده است.
با این حال «فایننشال تایمز» می گوید به رغم این شکست ها، اسد هنوز پا برجا است و این احتمال وجود دارد که از مناطق تحت کنترل خود برای مدتی ادامه دهد.
درباره رژیم ایران «فایننشال تایمز» گفته است که اسد بدون کمک های رژیم ایران، از زمان ها پیش سرنگون شده بود. رژیم آخوندی به حمایت های خود از اسد، ادامه می دهد و هیچ نشانه ای از تغییر موضع آن درباره رئیس جمهور سوریه نیست.
12.7.2015 Freedom Messenger - Ghasedane Azadi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر