جمعه، تیر ۱۹، ۱۳۹۴

#ایران# وزیر خارجه عربستان سعودی: آشوبگری رژیم ایران در منطقه را به شکست می‌کشانیم

تاريخ: AM 8:46:39 1394/4/19

عادل الجبیری سفیر عربستان سعودی در آمریکا


عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی با ناصر جوده وزیر خارجه اردن در امان بر ضرورت خلع‌ید از رژیم ایران در منطقه تأکید کرد. وی گفت: باید دولتی در عراق باشد که یکپارچگی و استقلال عراق را تضمین کند و مانع از سلطه (رژیم) ایران در عراق شود. رژیم ایران نمی‌تواند برای ما طرح و برنامه بریزد. (رژیم) ایران نمی‌تواند در منطقه آشوب بپا کند، عربستان آشوبگری (رژیم) ایران در منطقه را به شکست خواهد کشاند. بهترین نشانه آن دخالت عربستان در حمایت از دولت قانونی یمن بود.
عادل الجبیر افزود: ما در حفاظت از منافعمان بر خودمان تکیه خواهیم کرد نه بر آمریکا ولی روابط ما با آمریکا استراتژیکی، تاریخی و بسیار مهم است، چه در زمینه نظامی یا اقتصادی و سیاسی، شراکت استراتژیکی میان ما وجود دارد و ادامه دارد. در رابطه با انتخاب رئیس‌جمهور جدید در لبنان با آمریکا مشاوره می‌کنیم، در رابطه با اصلاحات در عراق با آمریکا مشاوره داریم تا موضوعاتی که باعث اتحاد در عراق، ثبات آن و بی‌نیازی از ایران شود را اجرا کنند.
آمریکا از عملیات ائتلاف عربی در یمن حمایت می‌کند. آمریکا شریک اقتصادی و تجاری مهم عربستان سعودی است. بیش از 122هزار دانشجوی سعودی در آمریکا داریم و این بیانگر قدرت روابط میان دو کشور است.
ناصر جوده وزیر خارجه اردن نیز گفت: کشور عربستان و اردن با هم علیه تروریسم و افکار تاریک مبارزه می‌کنند. ما هر باندی را که تلاش کند چهره اسلام را لکه دار کند به شکست می‌کشانیم. هر گروهی را که تلاش کند از این دین پاک برای بنیادگرایی و جنایت سوءاستفاده کند در زمینه‌های امنیتی و نظامی به شکست می‌کشانیم. این یک نبرد ایدئولوژیک طولانی‌مدت است، اما در آن پیروز خواهیم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر