یکشنبه، تیر ۰۶، ۱۳۹۵

#ایران#iran# در ایران محیط زیست و حیات وحش و حافظان آن قربانی اهداف شوم و سوداگرانه سودجویان هستند

media

 
محیط‌ بانان کشور در حین انجام وظیفه برای دفاع از طبیعت
 
در کمتر از مدت ۴۸ ساعت، سه تن از محیط‌ بانان کشور در حین انجام وظیفه برای دفاع از طبیعت ایران‌ زمین‌ مظلومانه به دست شکارچیان کشته شدند.

 پس از کشته شدن دو تن از محیط بانان هرمزگان در درگیری با شکارچیان مسلح و متخلف، صبح امروز یکی دیگر از محیط بانان ایران که عصر دیروز جمعه ٤ تیر/ ٢٤ ژوئن مورد اصابت گلوله شکارچیان متخلف قرار گرفته بود، بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستانی در شیراز چشم از جهان فرو بست. بدین‌ سان شمار محیط‌ بانانی که طی سه دهه گذشته در راه دفاع از محیط زیست و حیات وحش کشور جان خود را فدا کردند، به ١١۹ تن رسید.
"منوچهر شجاعیان"، محیط‌‌ بان پارک ملی بمو، در حوالی ساعت ۱۶ عصر روز جمعه در درگیری مسلحانه در محل خدمت خود، به ضرب گلوله شکارچیان متخلف از ناحیه سر و گردن هدف گلوله قرار گرفت و پس از انتقال توسط بالگرد به بیمارستان رجایی شیراز، بر اثر شدت جراحات وارده چشم از جهان فرو بست. 

با کشته شدن "منوچهر شجاعیان"، فقط طی کمتر از ۴۸ ساعت، سه تن از محیط بانان کشور قربانی اهداف شوم و سوداگرانه شکارچیان غیرمجاز شدند.

محیط بانان ایران اگر در برابر شکارچیان از خود دفاع کنند و با شکارچیان متخلف برخورد کنند، با رویکرد غم‌انگیز دیگری مواجه میشوند. هم اکنون دها محیط بان در مناطق مختلف کشور به اتهام قتل و یا ضرب در زندان بسر میبرند و مورد پیگرد قضایی شکارچیانی قرار گرفته‌اند که با زیر پا گذاشتن قوانین جاری جمهوری اسلامی به تخریب و از بین بردن حیات وحش ایران پرداخته‌اند.

محیط ‌بان، شخصی است که بر اساس قانون حفاظت و به‌سازی محیط زیست حافظ عرصه‌های طبیعی سرزمین ایران است. کار محیط بانان با مشقت های زیاد روبروست. محیط بانان وظیفه حفاظت از ١١ درصد خاک کشور را که مناطق حفاظت شده محسوب می شوند، برعهده دارند.

 کمبود نیروی انسانی و کمبود وسائل و تجهیزات و عدم وجود قوانینی که از اقدام آنان در برابر متخلفان، شکارچیان و زمین خواران و دیگر سوداگران حمایت و پشتیبانی کند، از مهمترین موضوعاتی است که حوزه محیط بانی کشور با آن روبروست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر