28.6.2016


 
باد اسپنسر، بازیگر ایتالیایی فیلم‌های وسترن که در سینمای پیش از انقلاب ایران هم طرفداران پرشمار داشت، در ۸۶ سالگی درگذشت.

خبرگزاری آنسا اعلام کرد که باد اسپنسر که او را در ایران با نام «پاگنده» می‌شناسند درگذشته است. 

او که قهرمان شنا بود و به المپیک‌ ملبورن و هلسینکی هم راه یافته بود، در ۳۸ سالگی وارد دنیای سینما شد و همراه با ترنس هیل در مجموع در ۱۸ فیلم سینمایی که در ژانر وسترن اسپاگتی و وسترن کمدی قرار می‌گرفتند بازی کرد.

همکاری این دو بازیگر ایتالیایی با فیلم «خدا می‌بخشد… من نه!» آغاز شد و با فیلم «دردسرسازان» به پایان رسید.




در سال‌های پیش از انقلاب این فیلم‌ها در ایران هم اکران می‌شد و در نزد جوانان و نوجوانان طرفداران پرشمار داشت.

«من ترینیتی هستم»، «من هنوز ترینیتی هستم»، «مردان مزدور» و «حادثه‌سازان» از محبوب‌ترین فیلم‌های باد اسپنسر و ترنس هیل در ایران، در سال‌های پیش از انقلاب است.


او کتاب خاطراتی هم در اینترنت منتشر کرده که «داستان باد اسپنسر» نام دارد.

رادیوزمانه