چهارشنبه، تیر ۰۲، ۱۳۹۵

#ایران#iran# باخت اسپانیا به کرواسی؛ تکرار فینال دوره قبل در یک‌هشتم نهایی




گلی که ایوان پریسیچ در دقیقه ۸۷ وارد دروازه داوید دخه‌آ کرد نه تنها به ۱۴ بازی شکست‌ناپذیری اسپانیا در مسابقات یورو پایان داد و نه فقط موجب شد که این تیم پس از ۵۸۴۰ روز (باخت ۱-۲ به فرانسه در یورو ۲۰۰۰) با بیش از یک گل در مسابقات یورو ببازد، بلکه این تیم را به جایگاه دوم گروه فرستاد تا در مرحله بعد حریف یکی از قوی‌ترین تیم‌های مسابقات شود: ایتالیا.


اسپانیا گرچه خیلی زود و با گل آلوارو موراتا در دقیقه ۷ بازی پیش افتاد. اما کرواسی که در این بازی بهترین بازیکنش لوکا مودریچ را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت، در دقیقه ۴۵ توسط نیکولا کالینیچ به گل رسید تا دروازه اسپانیا پس از ۷۳۵ دقیقه در مسابقات یوور باز شود.

اما شاید بتوان تاثیر‌گذارترین لحظه بازی را اعلام خطای پنالتی روی داوید سیلوا دانست. سرخیو راموس، کاپیتان اسپانیا، پشت ضربه ایستاد و درون دروازه هم یکی از قهارترین پنالتی‌گیر‌های اروپا: دنیل سوباسیچ که ۵ پنالتی از ۷ پنالتی اخیر در تیم ملی و باشگاه موناکو را گرفته است.


راموس پنالتی را از دست داد تا آمار پنالتی‌های خراب اسپانیا بدتر از قبل شود: از دست دادن چهار پنالتی از میان هفت پنالتی اخیر در یورو.


به این ترتیب اسپانیا برای اولین بار در مسابقات یورو مسابقه‌ای که در آن جلو افتاده بود را باخت. کرواسی که با ۷ امتیاز به عنوان تیم اول گروه صعود کرد باید شنبه آینده در شهر لانس بازی کند و اسپانیا که با ۶ امتیاز دوم گروه شد نیز باید دوشنبه آینده در پاریس به مصاف ایتالیا برود.

امیدواری ترکیه، حذف جمهوری چک

ترکیه با پیروزی دو بر صفر مقابل جمهوری چک هم این تیم را از یورو حذف کرد و هم امیدهایش برای صعود به عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم را زنده نگه داشت. این تیم به همراه آلبانی ۳ امتیازی است و برای روشن شدن تکلیفش باید منتظر انجام بازی‌های گروه E و F بماند.


ترکیه که تا قبل از این بازی نتوانسته بود در این مسابقات گل بزند در حالی راهی شمال فرانسه شد که می‌دانست تفاضل گل بهتر برایش حیاتی خواهد بود.

مردان فاتح تریم که در دو بازی‌ قبل نمایشی ضعیف داشتند حالا بیش از پیش به تیمی شبیه هستند که در ۱۶ مسابقه قبل از یورو ۲۰۱۶ فقط یک باخت (مقابل انگلستان) داشتند. ضمن این که نباید فراموش کرد گل دوم این تیم را کاپیتان آردا توران زد؛ همان بازیکنی که در بازی با اسپانیا هرگاه صاحب توپ می‌شد هوادران ترک او را هو می‌کردند.

این همچنین شاید آخرین بازی پتر چک دروازه‌بان آرسنال در تیم ملی باشد. 

دروازه‌بانی که با ۲۱ گل خورده در مسابقات یورو رکورددار است.


 
صعود برنده و بازنده به یک‌هشتم نهایی


قهرمان جهان با پیروزی یک بر صفر مقابل ایرلند شمالی با ۷ امتیاز به عنوان تیم اول گروه به مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۱۶ صعود کرد و ایرلند شمالی هم توانست به عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم راهی مرحله بعد شود.


برای آلمان ماریو گومز در دقیقه ۲۹ بازی گل زد تا با ۴ گل پس از یورگن کلینزمن (۵ گل) تبدیل به بهترین گلزن آلمان در مسابقات یورو شود.

 این مسابقه همچنین پانزدهمین حضور باستین شوان‌اشتایگر در یورو بود تا او نیز در میان بازیکنان آلمان رکورددار شود. اما مسعود اوزیل که فصل گذشته بیشترین پاس گل را در لیگ برتر فوتبال انگلستان داشت، در این مسابقه هم نشان داد در زمینه پاس دادن یکی از بهترین بازیکنان دنیاست. اوزیل در این مسابقه ۶۸ پاس داد و دقت پاس‌هایش در این مسابقه ۹۸.۵ درصد بود.

ایرلند شمالی گرچه در این مسابقه تنها ۱۱۰ پاس سالم (۱۱ تا کمتر از تونی کروس، هافبک آلمان) داشت، اما شکست با حداقل گل موجب شد تا این تیم به عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شود.

ایرلند شمالی که برای نخستین در یورو حضور دارد، در یک‌هشتم باید با فرانسه یا ولز بازی کند.


 اولین حضور در مرحله حذفی یورو

لهستان با پیروزی یک بر صفر مقابل اوکراین توانست برای اولین بار به مرحله حذفی یورو راه پیدا کند. این تیم با ۷ امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به آلمان به عنوان تیم دوم گروه صعود کرد.


تنها مورد نگران کننده برای لهستان عدم گلزنی برجسته‌ترین مهاجمشان، روبرت لواندوفسکی است؛ بازیکنی که در فصل گذشته برای بایرن مونیخ ۴۲ گل زد و با ۱۳ گل بهترین گلزن مسابقات انتخابی یورو ۲۰۱۶ بود.

این مهاجم ۲۷ ساله در سه بازی تیمش در یورو ۲۰۱۶ نه پاس گل داشته و نه حتی یک شوت داخل چارچوب و از آخرین گل او برای لهستان در مسابقات یورو (بازی با یونان در یورو ۲۰۱۲) ۵۲۳ دقیقه می‌گذرد.

آدام ناوالکا، سرمربی لهستان گفت: "این که لواندوفسکی تا حالا گل نزده مشکلی نیست. او سخت تلاش کرد و با بازی خوبش تاثیر زیادی در پیروزی ما داشت.
  او فوق‌العاده برای ما مهم است، بازیکنی است که با حمایت از سایرین می‌تواند به ما کمک کند. روبرت موقعیت‌های زیادی ایجاد کرد و فقط به زمان احتیاج دارد. به نظر من که در بازی بعد گل خواهد زد."

 



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر