جمعه، تیر ۰۴، ۱۳۹۵

#ایران#iran# جمهوری اسلامی و تداوم در آزار و اذیت اقلیت های مذهبی

کاریکاتوردراین خبر توسط صاحب وبلاگ بهار آزادی گذاشته است نه خبرگزاری صدای مسیحیان ایران

23.6.2016


خبرگزاری صدای مسیحیان ایران (Vocir) رژیم ایران همچنان به آزار و اذیت اقلیت های مذهبی به صورت جدی ادامه میدهد،وضعیت آزار اذیت مذاهب دیگر به غیر از اسلام شیعه  بصورت اسفناک  در ایران اجرا میشود،در حالی  که رییس جمهور حسن روحانی پیش از انتخابات و سر کار آمدن دولت خود تحت عنوان تدبیر و امید وعده داده بود که جلوی آزار و اذیت اقلیت های قومی و مذهبی در ایران گرفته خواهد شد.


در مادهٔ ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر که حکومت ایران نیزیکی از کشورهایی هست که  متعهد به اجرای آن شده است آمده که هر انسانی محق به داشتن آزادی اندیشه، وجدان و دین است؛ این حق شامل آزادی دگراندیشی، تغییر مذهب ، و آزادی علنی  کردن آئین و ابراز عقیده، چه به صورت تنها، چه به صورت جمعی یا به اتفاق دیگران، در قالب آموزش، اجرای مناسک، عبادت و دیده بانی آن در محیط عمومی و یا خصوصی است.

ولی حکومت حاکم بر ایران که متعهد به اجرای اعلامیه جهانی حقوق بشر میباشد همچنان از اجرای آن سر باز میزند و اقلیت های مذهبی در ایران همچنان تحت آزار و اذیت میباشند،این پر واضح است که حکومت ایران با عدم توجه به تعهد خود قانون کشور را تبدیل به یک قانون  تک مذهبی اجباری  اسلام شیعه کرده است و تمام حق و حقوق به عبادات اسلام شیعه داده میشود، داگ بندن در مجله اینترنتی فوربس  در می ۲۰۱۳  در یک مقاله به نکته ای اشاره کرده بود که  که  نقض حقوق  ، مسیحیان، بهائیان، یهودیان و مسلمانان سنی که توسط عناصر تندرو شیعه مسلمان اجرا میشود  تماما تحت حمایت  رهبر جمهوری اسلامی علی خامنه ای می باشد.

کشیش بهنام ایرانی،مریم نقاش زرگران،ابراهیم فیروزی،،محمد(وحید)روغنگیر،امین خاکی،مسعود رضایی،حسین ( دنیل ) بارون زاده،محمد بهرامی نمونه هایی از زندانیان مسیحی محبوس در زندانهای جمهوری اسلامی هستند.

همچنین گزارش شده است که نیروهای امنیتی در اواخر ماه جولای سال گذشته  نماز خانه اهل سنت در منطقه پونک تهران را تخریب کرده اند که مورد اعتراض مولوی عبدالمجید امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز قرار گرفته است.

خبرگزاری هرانا نیز روز گذشته در گزارشی گفته است:رئیس بند چهار زندان رجایی‌شهر کرج با حضور در سالن ۱۰ این بند به زندانیان سنی مذهب محکوم به اعدام اعلام کرد حکم همه آنان به اجرای احکام رفته‌است و احتمال اجرای حکم‌تان بسیار زیاد است. اگر نامه عفو می‌خواهید زودتر بنویسید.

این زندانیان اهل سنت از سوی دستگاه قضاییه با اتهاماتی نظیر اقدام علیه امنیت ملی”، “تبلیغ علیه نظام”، “عضویت در گروه‌های سلفی”، “افساد فی‌الارض” و “محاربه” به اعدام محکوم شده اند و درباره جزئیات و فعالیت های آنان از سوی مسئولین و ارگان های قضایی شفاف‌سازی نشده است.

اکثر این زندانیان در سال‌های ۸۸ تا ۹۰ در کُردستان توسط مأموران وزرات اطلاعات بازداشت شده و پیش از محاکمه، بدون دسترسی به وکیل و یا ارتباط با خانواده، برای چندین ماه در سلول انفرادی نگهداری می‌شده‌اند و این نگرانی وجود دارد که آنها در این دوران شکنجه شده و یا مورد بدرفتاری قرار گرفته‌اند.

نام این زندانیهای سنی مذهب به شرح ذیل است:
۱. ﮐﺎﻭﻩ ﻭﯾﺴﯽ
۲. ﺑﻬﺮﻭﺯ ﺷﺎﻧﻈﺮﯼ
۳. ﻃﺎﻟﺐ ﻣﻠﮑﯽ
۴. ﺷﻬﺮﺍﻡ ﺍﺣﻤﺪﯼ
۵. ﮐﺎﻭﻩ ﺷﺮﯾﻔﯽ
۶. ﺁﺭﺵ ﺷﺮﯾﻔﯽ
۷. ﻭﺭﯾﺎ ﻗﺎﺩﺭﯼ ﻓﺮﺩ
۸. ﮐﯿﻮﺍﻥ ﻣﻮﻣﻨﯽ ﻓﺮﺩ
۹. ﺑﺮﺯﺍﻥ ﻧﺼﺮﺍﻟﻠﻪ ﺯﺍﺩﻩ
۱۰. ﻋﺎﻟﻢ ﺑﺮﻣﺎﺷﺘﯽ
۱۱. ﭘﻮﺭﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪﯼ
۱۲. ﺍﺣﻤﺪ ﻧﺼﯿﺮﯼ
۱۳. ﺍﺩﺭﯾﺲ ﻧﻌﻤﺘﯽ
۱۴. ﻓﺮﺯﺍﺩ ﻫﻨﺮﺟﻮ
۱۵. ﺳﯿﺪ ﺷﺎﻫﻮ ﺍﺑﺮﺍﻫﯿﻤﯽ
۱۶. ﻣﺤﻤﺪ ﯾﺎﻭﺭ ﺭﺣﯿﻤﯽ
۱۷. ﺑﻬﻤﻦ ﺭﺣﯿﻤﯽ
۱۸. ﻣﺨﺘﺎﺭ ﺭﺣﯿﻤﯽ
۱۹. ﻣﺤﻤﺪ ﻏﺮﯾﺒﯽ
۲۰. ﻓﺮﺷﯿﺪ ﻧﺎﺻﺮﯼ
۲۱. ﻣﺤﻤﺪﮐﯿﻮﺍﻥ ﮐﺮﯾﻤﯽ
۲۲. ﺍﻣﺠﺪ ﺻﺎﻟﺤﯽ
۲۳. ﺍﻣﯿﺪ ﭘﯿﻮﻧﺪ
۲۴. ﻋﻠﯽ ﻣﺠﺎﻫﺪﯼ
۲۵. ﺣﮑﻤﺖ ﺷﺮﯾﻔﯽ
۲۶. ﻋﻤﺮ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻬﯽ
۲۷. ﺍﻣﯿﺪ ﻣﺤﻤﻮﺩﯼ


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر