شنبه، فروردین ۰۵، ۱۳۹۶

#ایران# زندانی سیاسی افاسنه بایزیدی بار دیگر به انفرادی انتقال یافت

دختر زندانی بار دیگر به انفرادی انتقال یافت

٠۵-٠١-١٣٩۶

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، از روز شنبه، بیست و هشتم اسفندماه، مقامات زندان مرکزی کرمان اقدام به انتقال افسانه بایزیدی به سلول انفرادی کرده‌اند.

این دختر کُرد بنابه تصمیم مسئولان امنیتی باید تا اواخر هفته‌ی جاری(مدت ١٥ روز) در انفرادی محبوس باشد.

یک منبع مطلع از این زندان تأیید کرد که افسانه بایزیدی به دنبال نگارش نامه‌ای سربسته به علی خامنه‌ای مورد "بازخواست و بازجویی" مقامات زندان مرکزی کرمان قرار گرفته است.

در گزارش دریافتی عنوان شده که نامه از طریق مسئولان زندان در اختیار مأموران امنیتی قرار گرفته و آنان نیز افسانه را به باد کتک گرفته‌اند.

افسانه بایزیدی در متن نامه به "توهین، تجاوز و شکنجه‌ی بی‌رحمانه‌ی" مسئولان زندان‌های حکومت اسلامی ایران اشاره و شخص خامنه را عامل و مسبب چنین رفتار و وضعیتی قلمداد کرده است.

در بخش دیگری از نامه که در اختیار آژانس کُردپا قرار داده شده، می‌خوانیم؛ از شما به عنوان کسی که خود را نایب خدا معرفی نموده‌ای ۳۸سال است ملت ایران و همه اقوام ایرانی را مثل همان تسبیحی که در دست دارید این ملت را بازیچه خود کردی و به نام همان دین دروغین و اسلامی که خود ساخته‌ای ملت را شکنجه، تجاوز، زندان‌های طولانی مدت و یا اعدام میکنی.

او در ادامه می‌نویسد: "هرگز فراموش نمیکنم که در زندان چه بر سر من و امثال آمد اما روزی فرا خواهد رسید که فرزندانی از قبیل من شما و شرکای زیربط شما را در دادگاه‌های صالحه می‌بینیم به امید آن روز که آشغالگران رژیم پلید جمهوری اسلامی به سزای اعمال خود برسند."

اواخر شهریورماه سال قبل، افسانه بایزیدی که به ٤ سال حبس محکوم گشته طی نامه‌ای از "رنج‌ها، مشقت‌ها و دردهایش" در زندان کرمان گفته بود.

افسانه بایزیدی، آبان‌ماه سال ٩٢ به اتهام "همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران" به همراه برادرش به نام شاهو بایزیدی بازداشت و بعدها با تودیع وثیقه ١٠٠ میلیون تومانی آزاد شدند
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر