جمعه، فروردین ۱۱، ۱۳۹۶

#ایران# اخذ وام های صد میلیاردی به نام کارتن خواب ها و به کیسه صندوق ذخیره فرهنگیان

اخذ وام های صد میلیاردی به نام کارتن خواب ها و به کیسه صندوق ذخیره فرهنگیان
جمعه, 11 فروردين 1396 



كانون حمایت از خانواده جان باختگان و بازداشتی ها 11فروردین ۹۶: بر اساس اخبار منتشره و با توجه به درگیری های باند های حکومتی، روشن شده که وام های صد میلیاردی به نام کارتن خوابها اخذ می شود اما تمامی این پول ها به جیب صندوق ذخیره فرهنگیان واریز می شود.
محمد مهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گرگان، گفته است: در صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه، تخلفات مالی سنگینی انجام شده؛ شروع تخلفات در دوره قبل بود اما برای بازپرداخت آن فکر شده بود، عمده تخلفاتی که در آنجا صورت گرفته، پرداخت وام هایی بوده که به شخص حقیقی و حقوقی داده شده و این وام ها وصول نشده است.
وی اضافه کرد: در دولت روحانی وام های مشکوک الوصول چند هزار میلیارد تومانی داده شده که از همان ابتدا هم معلوم نبود به چه کسی داده می شود و برای چه کاری داده شده و وام توسط چه کسی و چطور باز پرداخت شود.
افرادی وام های صدمیلیون تومانی گرفتند که کارتن خواب بودند!
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه افرادی وام های صدمیلیون تومانی گرفتند که کارتن خواب بودند. چه کسی باور می کند که به کارتن خواب وام صدمیلیاردی بدهند، این با تبانی و افراد پشت صحنه ممکن نبود.
وی همچنین تصریح کرد: حال یک جوانی می خواهد ازدواج کند، برای ۱۰میلیون وام ماه ها معطل می کنند و وام های چند صد میلیارد تومانی را در کمترین بازه زمانی رو چند روز داده می شود.
مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان بر اساس تفاهمات سیاسی پشت صحنه انتخاب شد، علامت سوال بزرگ برای عوض کردن 6مدیر عامل در دو سال و نیم! مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان نه درک بانکی داشت و نه درک مالی و بیشتر بر اساس آن تفاهمات سیاسی پشت صحنه انتخاب شد نه بر اساس شایستگی.
وی ادامه داد: بانک سرمایه نیز در ظرف سال و نیم، 6مدیر عامل عوض کرد که علامت سوال بزرگی جلوی بانک مرکزی، وزارت آموزش و پرورش و هیئت مدیره بانک است.
ضمنا رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در خصوص تهاترها بابت زمین ها، اذعان کرد: گاهی اوقات به ۱۰برابر قیمت زمین تهاتر شده است و به همین راحتی حق فرهنگیان که از نظر معیشت دچار مشکل هستند هم خورده شده و به فلان سرمایه دار و آدم شیاد داده شده است.
زاهدی با بیان اینکه یکی از موضوعات این است که مطرح می کنند بانک سرمایه ارتباطی به صندوق ذخیره فرهنگیان ندارد و مانند بانک های دیگر است، یادآورشد: وقتی در تحقیق و تفحص ورود پیدا کردیم پی بردیم که تمام اتفاقات بانک از درون صندوق ذخیره فرهنگیان مدیریت می شد و افرادی که وام گرفتند و زمان سر رسید وام های آنان می شد از طریق صندوق ورود پیدا می کردند و زمین ها را به چند برابر تهاتر می کردند.
وی با بیان ابعاد فاجعه بار اختلاس بزرگ صندوق ذخیره فرهنگیان، ابراز کرد: مثلا یک فردی در سیستم بانک بوده و بعنوان مشتری در درون صندوق هم کار میکرده، بابت بدهی خود که از صندوق گرفته به قیمت 50میلیارد زمین گرفته و سپس همین زمین را به قیمت 210میلیارد تهاتر کرده است و در جریان تحقیق همین ملک را برای بدهی اش 49میلیارد به بانک داده است.
نماینده کرمان در مجلس ادامه داد: در درون صندوق هیئتی برای کنترل بانک تشکیل شده بود که از آنجا تصمیم می گرفتند در درون بانک چه اتفاقی بیفتد و خود مدیر عامل صندوق به صورت کاملا طراحی شده مدیر عامل های بانک را انتخاب و هدایت می کردند.
زاهدی با بیان اینکه تخلفات بانکی در صندوق ذخیره فرهنگیان کاملا سازماندهی شده بود و این بدترین نوع سو استفاده های مالی است، اذعان کرد: تاسف بارتر اینکه برخی از بدهکاران بزرگ بانکی برای فرار از پرداخت بدی های خود مدیر تعیین می کردند آیا این شایسته سالاری بود؟ این چه نظارت بانک مرکزی است؟
وی افزود: یکی از روسای هیئت مدیره این صندوق می گوید: زمانی که به عنوان هیئت مدیره انتخاب شد و وقتی که به وی خبر می دهند، می گوید که بنده به درد اینکار نمی خورم اما نپذیرفتند و گفتند شما به درد اینجا می خوری؟ بعد از ۲ماه نیز متوجه شدم اینجا از چیزهایی می گویند که از آن سر در نمی آورم لذا استعفای خود را به وزیر تقدیم کردم و عنوان کردم که اصرار دارم از آنجا بروم اما ایشان می گفتند که ما مصر هستیم که شما باشید و بنده 4بار استعفا دادم و هر 4بار قبول نکردند؛ این ناکارآمدی در درون مجموعه مشخص بود.
محمد مهدی زاهدی گفت: در بسیاری از مسائل بانک سرمایه، زمانی که بانک تخلف کرده، صندوق هم آمده شریک آن شده و یا شخص سوم بعنوان یک مثلث به آن اضافه شده است.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ابعاد فساد مالی در صندوق ذخیره بسیار زیاد است که به زودی کمیته تحقیق و تفحص گزارش خود را تقدیم مجلس خواهند کرد.
https://telegram.me/CanoonJb

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر