جمعه، فروردین ۱۱، ۱۳۹۶

#ایران# تهدید به انفرادی و پرونده سازی زندانی در حال اعتصاب غذا باتیرشاه محمداف

تهدید به انفرادی و پرونده سازی زندانی در حال اعتصاب غذا باتیرشاه محمداف
جمعه, 11 فروردين 1396 



كانون حمایت از خانواده جان باختگان و بازداشتی ها 11فروردین ۹۶: روز جمعه ۱۱فروردین ماه ۱۳۹۶ گزارشات رسیده از زندان رجایی شهر حاکی از آن است که باتیر شاه محمداف زندانی تبعه ترکمنستان در این زندان، در آستانه هفتاد و ششمین روز اعتصاب غذا قرار دارد.
به گفته منبعی مطلع؛ مسئولان زندان رجایی شهر به دستور مقامات قضایی به وضعیت شاه محمداف هیچگونه ترتیب اثر نداده و از طرق مختلف از جمله آنکه اعتصاب غذا جرم محسوب می شود؛ برایت پرونده سازی خواهیم کرد، تو را تبعید و یا روانه انفرادی می کنیم وی را تحت فشار روانی قرار داده اند.
این زندانی از بیماری های متعدد از قبیل مشکلات معده، کلیه، آرترز چشم راست و ناراحتی های پوستی رنج می برد اما با وجود مشکلات عدیده جسمانی تا کنون از حقوق اولیه خود محروم مانده و مدتها است از حق استفاده از تلفن و ملاقات نیز منع شده است این درحالی است که به دلیل اعتصاب غذای طولانی مدت نیز، تمامی مجراهای تنفسی، حلق و دهان وی دچار عفونت شده تا جایی که بوی عفونت برای افراد نزدیک به وی کاملا مشهود است.
این زندانی قبل از آغاز اعتصاب غذا با انتشار نامه ای در خصوص وضعیت خود خواهان رسیدگی به پرونده و انتقال به کشورش شده بود و در نامه مذکور عنوان کرده بود که اگر به خواسته های خود نرسد دست به اعتصاب غذا خواهد زد.
شایان ذکر است پیش از این نیز وی به دلیل عدم رسیدگی های لازم به پرونده دست به اعتصاب غذا زده اما با وعده های مسئولان به اعتصاب خود پایان داده بود این زندانی که در دوران بازداشت موزد شکنجه و اعترافات اجباری قرار گرفته است رسیدگی به پرونده، ابطل اعترافات اجباری و غیرقانونی تحت شکنجه های روحی، روانی و جسمانی، و اعزام به کشور خود را خواستار بوده و اعلام داشته است که تا دستیابی به خواسته های خود در اعتصاب غذا خواهد ماند.
همبندیان این زندانی به دلیل وخامت وضعیت باتیرشاه محمداف و عدم رسیدگی مسئولان به شرایط وی، از تمامی سازمان و نهادهای حقوق بشری خواهان پیگیری و رسیدگی به این موضوع شدند.
خبرگزاری بام

https://telegram.me/CanoonJb

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر