شنبه، فروردین ۰۵، ۱۳۹۶

#ایران# احراز هویت چهار بازداشتی دیگر نوروز کُردستان

احراز هویت چهار بازداشتی دیگر نوروز کُردستان

٠۵-٠١-١٣٩۶

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، اواخر روز بیست و ششم اسفندماه سال ١٣٩٥، چهار تن از جوانان روستای "خلیفلیان" از توابع بخش مرکزی نقده پس از بازداشت، به مکان نامعلومی انتقال یافتند.

هویت بازداشت‌شدگان که میانگین سنی کمتر از ٢١ سال دارند؛ کیان کریمی فرزند هادی، کیان اورامه فرزند سعید، محمد ذبیحی فرزند علی و رضا سوفی‌احمدی فرزند صادق اعلام گردیده است.

یک منبع مطلع به خبرنگار کُردپا گفت: نیروهای اطلاعاتی نقده شامگاه روز پنج‌شنبه وارد روستا شده و به سراغ منازل این جوان رفته و آنها را بدون ارائه حکم قضایی بازداشت کردند.

منبع یادشده افزود که " تبلیغ فراخوان احزاب کُرد" دلیل اصلی بازداشت جوانان روستا می‌باشد.

پیشتر شش حزب و جریان سیاسی کُردستان ایران با صدور فراخوان مشترکی از مردم کُرد خواستند که جشن نوروز ٩٦ را باشکوه‌تر از سالیان قبل با رقص و پایکوبی برگزار کنند.

طی گزارش ارسالی خبرنگاران کُردپا در شهرهای کُردستان ایران، در آستانه‌ی نوروز امسال و روزهای بعد از آن دستکم ٢٣ شهروند کُرد در ارتباط با برگزاری جشن باستانی نوروز و بکارگیری نماد "جامانه" توسط مأموران امنیتی حکومت اسلامی ایران بازداشت شده‌اند.

همچنین با استناد به جدیدترین گزارش آماری آژانس کُردپا برای سال گذشته، ٥٦٤ نفر از شهروندان کُرد بنابه فعالیت سیاسی، مدنی، وبلاگنویسی و زیست‌محیطی بازداشت شده که برای ١١٩ نفر حکم زندان صادر گردیده است.

بنا به این گزارش نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و قوه قضائیه از مرتکبین اصلی نقض‌حقوق بشر در ایران هستند
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر