پنجشنبه، فروردین ۱۰، ۱۳۹۶

#ایران# محمد منظرپور از «صدای آمریکا» اخراج شد



 

 30.3.2017
 
«محمد منظرپور»، سردبیر بخش فارسی صدای آمریکا اخراج شد. «منظرپور» در سه سال گذشته نفر دوم صدای آمریکا بوده است.

یکی از کارکنان صدای آمریکا که نخواست نامش فاش شود، ضمن تأیید این خبر به پایگاه خبری «امروز نما» گفت: «او را با اسكورت حفاظت اداره البته به شكل محترمانه‌اى بردند. به گفته «منظرپور»، شاكى او «ستاره درخشش» است. خانم «درخشش» طی سال‌های فعالیت «منظرپور» در صدای آمریکا، بزرگ‌ترين حامى وی بوده است.

به گزارش آمد نیوز، از جمله موارد شكايت اين است كه «منظرپور» پايان قرارداد مهمان‌هايى كه براى شركت در برنامه‌ها پول مى‌گرفتند را دير ابلاغ كرده و سرويس مجبور شده در مواردى دستمزد مهمان‌ها را با وجود بسته شدن بودجه آن بخش بپردازد. «منظرپور» ده روز فرصت اعتراض به اين حكم را دارد. اما بعيد است نتيجه بخش باشد.»

پس از پیروزی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، تیم جمهوری‌خواهان در تلاش‌اند تحول اساسی را در رسانه‌های تحت مدیریت دولت آمریکا به وجود آورند.

جمهوری‌خواهان می‌گویند رسالت اصلی رسانه‌های فارسی آمریکا خصوصا بخش فارسی صدای آمریکا، باید به سیاست‌های کلی دولت آمریکا نزدیک باشد و این رسانه‌ها به عنوان ابزارهای حرفه‌ای جنگ روانی دولت آمریکا فعالیت کنند. آنان معتقدند رسانه‌هایی مانند صدای آمریکا و رادیو فردا، از این وظایف شانه خالی کرده و از وظایف اصلی خود دور شده‌اند.

محمد منظرپور از تقرییا سه سال پیش، اردیبهشت ۱۳۹۲ نفر دوم صدای آمریکا بود. منظرپور پیش از سردبیری صدای آمریکا، در بی بی سی فارسی ، و در ایران در روزنامه انگلیسی زبان « تهران تایمز» کار می کرد
.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر