دوشنبه، فروردین ۰۷، ۱۳۹۶

#ایران# باتیرشاه محمداف در آستانه هفتاد و دومین روز اعتصاب غذا

باتیرشاه محمداف در آستانه هفتاد و دومین روز اعتصاب غذا

 27.3.2017
 

 روز یکشنبه ۶ فروردین ماه ۱۳۹۶ باتیرشاه محمداف زندانی تبعه ترکمنستان در زندان رجایی شهر کرج، در حالی هفتاد و یکمین روز اعتصاب غذای خود را پشت سرگذاشته که وضعیت جسمانی مساعدی ندارد.
به گزارش بام، ارگان خبری بنیاد اکبر محمدی؛ باتیرشاه محمداف زندانی محبوس در سالن دوازده زندان رجایی شهر کرج به دلیل عدم رسیدگی به پرونده، بازداشت بی دلیل، شکنجه و اعترافات اجباری و عدم انتقال به کشور خود اعلام اعتصاب غذا کرده و در نامه ای ضمن اعلام این موضوع عنوان داشته است که تا رسیدن به خواسته های خود دست از اعتصاب غذا برنخواهد داشت.
به گفته زندانیان وضعیت جسمانی باتیرشاه محمداف به دلیل اعتصاب غذای طولانی مدت به شدت وخیم است و این زندانی در حال حاضز تنها به صورت انسانی است که فقط نفس می کشد و تمامی مجراهای تنفسی، دهان و حلق وی به شدت عفونت کرده به طوری که بوی عفونت برای اطرافیان نزدیک به وی کاملا مشهود است با اینحال مسئولان بهداری به دستور مسئولان زندان و مقامات بالاتر، از ارائه خدمات پزشکی به باتیرشاه ممانعت کرده و ابلاغ کرده اند تا زمانی که این زندانی فک اعتصاب نکند هیچ اقدامی برای بهبود او صورت نخواهد گرفت.
زندانیان سیاسی و عقیدتی از وضعیت این زندانی ابراز نگرانی کرده و از سازمان های حقوق بشری به خصوص گزارشگر ویژه سازمان ملل درخواست رسیدگی به وضعیت و شرایط وخیم وی را دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر