یکشنبه، اسفند ۲۹، ۱۳۹۵

#ایران# تدابیر شدید امنیتی در کاخ سفید در پی تهدید یک راننده به بمب‌گذاری


 19.3.2017

 
 
کاخ سفید که اقامتگاه رسمی رئیس جمهوری آمریکا است، شامگاه شنبه 18 مارس 2017 شاهد تدابیر شدید امنیتی بود.به گزارش شبکه خبری سی.ان.ان، این تدابیر امنیتی زمانی شدید شد که فردی در نزدیکی کاخ سفید پس از بازداشتش مدعی شد که بمبی در خودروی او کار گذشته شده است.
به گزارش شبکه خبری «سی .ان. ان» آمریکا به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی سری این کشور شامگاه شنبه به وقت محلی یک فرد را پس از آن که با خودروی خود به ایست بازرسی نزدیک کاخ سفید رسید و مدعی شد که بمب به همراه دارد، بازداشت کردند.
طبق این گزارش رئیس جمهوری آمریکا در جریان این حادثه در کاخ سفید حضور نداشته است.
شبکه خبری «سی. ان .ان» در گزارشی آئرده است که شخص بازداشت شده 26 ساله اهل کالیفرنیا و جان تران نام دارد.
بر اساس این گزارش، منابع امنیتی آمریکا تاکید کردند که وجود بمب در داخل خودروی توقیف شده تایید نشده است. با این حال به دنبال این حادثه نوعی تدابیر امنیتی شدیدی در کاخ سفید اتخاذ شده و برخی خیابان‌های منتهی به آن نیز بسته شد.
در همین حال، سرویس مخفی نیز به عنوان نهاد امنیتی مسئول حفاظت از جان دولتمردان بلندپایه آمریکا و شخصیت های عالی رتبه خارجی مقیم و میهمان در این کشور، بازداشت یک راننده ناشناس که با خودروی مشکوک به ایست بازرسی نزدیک کاخ سفید رسیده بود را تایید کرد با این حال در مورد وجود بمب دست ساز در داخل خودرو هیچ گونه جزئیاتی ارائه نداد.
با این حال هر دو حادثه مذکور زمانی روی دادند که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید حضور نداشت جایی که در تعطیلات آخر هفته در ایالت ساحلی فلوریدا در جنوب شرق این کشور به سر می برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر