جمعه، فروردین ۱۱، ۱۳۹۶

#ایران# عدم وجود آب گرم و سرد در زندان خورین ورامین و مشکلات عدیده زندانیان

عدم وجود آب گرم و سرد در زندان خورین ورامین و مشکلات عدیده زندانیان
پنج شنبه, 10 فروردين 1396 



كانون حمایت از خانواده جان باختگان و بازداشتی ها 10فروردین ۹۶: بنا بر خبرهای دریافتی از زندان خورین ورامین، پس از آنکه یک ماه پیش آب گرم این زندان قطع شد از یک هفته قبل نیز آب سرد این زندان قطع شده است و زندانیان زندان خورین ورامین با بحران بی آبی مواجه هستند.
علت این وضعیت و بحران بی آبی را زندانبانان مشکلات فنی در سیستم آب‌رسانی زندان و نبود بودجه کافی برای تعمیرات عنوا ن کرده اند و گفته اند حدود ۳۰میلیون تومان بودجه لازم دارد. در حالی که خیلی واضح است این بی‌توجهی ها دقیقا اعمال فشار بر زندانیان است و این بحران قطعی آب، جان و سلامتی زندانیان این زندان را تهدید می‌کند.
شرایط به وجود آمده موجب شده است که زندانیان امکان استحمام نداشته باشند و همین امر باعث بروز مشکلات بهداشتی در زندان شده است.
گفتنی است که آب این زندان از آب غیرشهری به ‌واسطه چاه‌های موجود در اطراف زندان تأمین می‌شود و غیربهداشتی بودن این آب باعث شده غذاهای پخته‌شده در زندان مملو از سنگ‌ریزه باشد.
به‌دنبال بروز این مشکلات زندانیان مجبورند آب آشامیدنی مورد نیازشان را به قیمتی گزاف از فروشگاه زندان بخرند.
لازم به ذکر است که برخی از خانواده‌های زندانیان از قول گردانندگان زندان خورین ورامین گفته‌اند که سیستم موتورخانه خراب است و در حال حاضر زندانیان، هر قوطی آب معدنی نیم لیتری را ۶هزار تومان می خرند، یعنی رقمی حدود دو برابر بیشتر از قیمت بیرون زندان. در چنین شرایطی استحمام و شستن لباس‌ها که برای حفظ بهداشت در محیط بسته زندان لازم است، اساساً ممکن نیست و زندانیان شدید در شرایط اسفناک و غیر قابل تحملی قرار گرفته اند.

https://telegram.me/CanoonJb

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر