مقام های وزارت دفاع افغانستان روز دوشنبه 24 فوریه 2014 اعلام کردند، که گروه طالبان با کمک حامیان خارجی شان و با طرح ریزی استخبارات کشور معین، حمله مرگبار را بر نیروهای اردوی ملی در ولسوالی غازی آباد ولایت کنر انجام دادند.

بسم الله محمدی، وزیر دفاع افغانستان روز دوشنبه گفت که حمله گروهی طالبان بر پاسگاه سربازان اردوی ملی در ولسوالی غازی آباد ولایت کنر از سوی استخبارات کشور معین طرح ریزی شده است. اما او از استخبارات کشوری مشخص نام نبرد.

اجساد 21 تن از سربازان اردوي ملي افغانستان که دیروز یکشنبه در ولایت کنر افغانستان کشته شده بودند روز دوشنبه در مراسم ویژه نظامی درکابل به خانواده های شان سپرده شد.

این مراسم از سوی وزارت دفاع افغانستان برگزار شد که شماری از مقام های بلند پایه حکومتی و خانواده های سربازان کشته شده نیز حضور داشتند.

براساس گزارش خبرگزاری بخدی افغانستان، بسم الله محمدی، وزیر دفاع افغانستان در این مراسم گفت: "مخالفان مسلح دولت به دستور بیگانگان و کشورهای بیرونی و استخبارات کشور معین، دست به کشتار نیروهای امنیتی افغان زده اند."

محمدی افزود، که این حمله ساعت سه بامداد دیروز یکشنبه صورت گرفت، زمانی که نیروهای اردوی ملی در خواب به سر می بردند.

او گفت که در این رویداد 21 سرباز اردوی ملی کشته، سه سرباز دیگر زخمی و چند تن دیگر ربوده شدند.

کشته شدن 21 سرباز اردوی ملی افغانستان در ولایت کنر واکنش های شدید مردم و خانواده های قربانیان را بر انگیخت.

گروه طالبان با انتشار خبرنامه ای، مسئولیت حمله روز گذشته را بر عهده گرفت، اما مقام های وزارت دفاع افغانستان گفتند که دست کم دو صد طالب داخلی و خارجی در این حمله دست داشتند.