سه‌شنبه، اسفند ۰۶، ۱۳۹۲

سه شنبه، 6 اسفند ماه 1392 = 25-02 2014

فائزه: قبل از انقلاب، زنان وضعیت بهتری داشتند

آش اینقدر شور شده که صدای خودشون هم دراومده

به گزارش افکار نیوز، بخشی از سخنان دختر هاشمی رفسنجانی در گفت و گو با «الشرق الاوسط» به شرح زیر است:
- به نظرم در حوزه زنان، دولت جدید شروع خوبی نداشته است و احساس یک نوع زن ستیزی در این دولت دارم.
- مثلا خانم ابتکار را ببینید، قبلا چادری نبود و وقتی به سمت معاون رئیس جمهور رسید چادر سر کرد. یا حتی ما خانم هایی داریم که سمت گرفته اند اما چادری هم نبودند.
-چون در زمان انقلاب ۱۶ ساله بودم ، اطلاعات دقیقی از مشارکت زنان در آن زمان ندارم و اطلاعاتم از روی شنیده ها و منابع مکتوب است. به نظر من از نظر سیاسی با توجه به آمار موجود و همچنین با توجه به شرایط زمانی که مربوط به ۳۵ سال قبل است، وضعیت بهتری نسبت به هم اکنون داشت. اگر آن موقع دو وزیر زن (وزیر آموزش و پرورش و وزیر مشاور در امور زنان) داشتیم در شرایط فعلی باید چند برابر آن زمان باشد که یک وزیر زن هم نداریم. همینطور به صورت نسبی و درصدی، تعداد زنان نماینده آن زمان در مجلس ملی و سنا قابل توجه تر از شرایط فعلی بوده است. یعنی اگر جهانی شدن و بهبود وضعیت زنان در این بیش از سه دهه را اضافه کنیم، مشاهده می شود در بخش مشارکت سیاسی زنان خیلی عقب مانده ایم. یعنی از نظر سیاسی نه تنها پیشرفت نبوده است بلکه عقب گرد هم داشته ایم.

در حوزه مطبوعات هم شاهدعقب‌گرد هستیم
به گزارش ایسنا٬ فائزه رفسنجانی روز دوشنبه در نشستی در تهران گفته، متاسفانه چیزی که امروز در حوزه مطبوعات شاهد هستیم٬ عقب‌گرد است
وی افزود، در صد سال پیش وضع مطبوعات ایران بهتر بود. به عنوان مثال در زمان مشروطه انتشار جراید و روزنامه‌ها به مجوز احتیاجی نداشت و صاحبان روزنامه تنها به اعلام ثبت روزنامه‌شان اکتفا می‌کردند. الان مجوز که هیچ٬ حتی اشد مجازات را برای یک روزنامه در نظر می‌گیرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر