جمعه، اسفند ۰۹، ۱۳۹۲

* اعتصاب دارویی حمیدرضا مرادی و مصطفی دانشجو در بند ۳۵۰ اوین
* مادر سهراب اعرابی در سالروز تولد وی: ما درخت می کاریم نه آتش






اعتصاب دارویی حمیدرضا مرادی و مصطفی دانشجو در بند ۳۵۰ اوین
مجذوبان نور: حمیدرضا مرادی و مصطفی دانشجو از وکلا و فعالان حقوق دراویش در بند ۳۵۰ زندان اوین در یک حرکت اعتراضی، با وجود اوضاع نامناسب جسمی، از ادامه مصرف دارو خودداری کرده اند.
روز سه شنبه مسئول قضایی و دادیار ناظر زندان، طی نامه‌ی پزشکان را به تعویض بیمارستان مرکز قلب به مرکز درمانی غیرتخصصی شهدای تجریش ملزم کرده و با وجود اینکه پزشکان معالج اجازه ترخیص این دو را ندادند، باز هم در انتقال آنها توسط مسئولین امنیتی-قضایی پا فشاری شد. همچنین در‌‌ همان روز از انتقال افشین کرم‌پور از دیگر دراویش زندانی نیز با وجود درد شدید دیسک کمر به بیمارستان ممانعت می‌شود، وخامت حال وی تا حدی بود که دراویش دیگر  محبوس در بند ۳۵۰ برای پیگیری وضعیت و انتقال وی دست به تحصن زدند. این دو عامل سبب شد که حمیدرضا مرادی و مصطفی دانشجو نیز در اعتراض به روند دخالت مسئولین امنیتی-قضایی در امور درمانی دراویش زندانی به زندان بازگردند و اکنون نیز اعتراض خود را با عدم استفاده از دارو ادامه داده‌اند.
کسری نوری٬ زندانی سیاسی و فعال حقوق دراویش طی یادداشت کوتاهی هشدار داده است که در صورت عدم رسیدگی به وضعیت بیماری دراویش زندانی بند ۳۵۰، دست به اعتصاب غذا خواهد زد.
مادر سهراب اعرابی در سالروز تولد وی: ما درخت می کاریم نه آتش
مادر سهراب اعرابی، همزمان با سالروز تولد فرزندش با کاشت یک نهال کاج یاد این شهید جنبش سبز مردم ایران را گرامی داشت. این مادر صلح همچنین نهال کاجی هم در آستانه تولد میرحسین موسوی با نیت رفع حصر وی و مهدی کروبی و زهرا رهنورد و آزادی زندانیان سیاسی کاشته است.
مادر سهراب اعرابی ضمن کاشت این نهال های کاج به یاد فرزندش و همچنین به نیت آزادی محصورین، زندانیان سیاسی و برقراری صلح در یادداشتی مردم را به این اقدام در اسفند ماه توصیه کرده است.
به گزارش خبرنگار کلمه، سهراب اعرابی در سن ۱۹ سالگی بر اثر اصابت گلوله هایی در سال ۸۸ به شهادت رسید و امسال گرامیداشت سالروز تولد ۲۴ سالگی اش برگزار شد.
سالروز تولد سهراب اعرابی همچنین با برگزاری مراسم هایی در منزل و بر سر مزار این جانباخته همراه بود که در آن دوستان و یاران سبز حضور داشتند و طی آن ضمن پخش کلیپ یادبود سهراب اعرابی، پروین فهیمی دلنوشته خود را خطاب به فرزندش قرائت کرد.


[تاريخ مطلب: نهم اسفند ۱۳۹۲ برابر با بيست و هشتم فوريه ۲۰۱۴]

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر