سه‌شنبه، اسفند ۰۶، ۱۳۹۲


کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی
که‌مپه‌ینی به‌رگری له‌ به‌ندکراوانی سیاسی و مه‌ده‌نی

رییس زندان رجایی شهر را مهار کنید

«مدتی است که آقای مردانی رییس زندان رجایی شهر، با برخوردهای سرکوب‌گرانه و حتی فیزیکی با زندانیان سیاسی سالن ۱۲ و تحمیل فشار با هدف بسته شدن و تخریب محلی که به کتابخانه محقر سالن ۱۲ اختصاص داده شده بود، تلاش به تحریک زندانیان سیاسی این زندان دارد.»
حشمت‌الله طبرزدی در پی برخورد خشونت‌آمیز از سوی ماموران زندان رجایی شهر با لقمان مرادی زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام در روزهای اخیر و ضرب و شتم شدید وی، به "مسوولان بالادستی" به صورت جدی هشدار داد.
طبرزدی که خود از زندانیان سیاسی محبوس در سالن 12 زندان رجایی شهر است طی نامه‌ای از رفتار مردانی رییس زندان و مخصوصا ماموران این زندان، درباره "ضرب و شتم وحشیانه" لقمان مرادی زندانی سیاسی محکوم به اعدام در حین انتقال وی به دادگاه به شدت انتقاد کرده و هشدار داده است: " از مسوولین بالادستی ایشان می‌خواهم تا دیر نشده است، به مهار ایشان مبادرت کنند؛ در غیر اینصورت مسوولیت اتفاقات ناخوشایند بعدی به عهده همه آنها است."
براساس گزارش‌های قبلی کمپین، روز یک‌شنبه ۴ اسفندماه، لقمان مرادی زندانی محکوم به اعدام در زندان رجایی شهر، هنگام انتقال به دادگاه از سوی ماموران این زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. این زندانی قرار بود که یک‌شنبه درباره اتهامات جدید انتسابی وزارت اطلاعات در دادگاه شعبه ۷۴ کیفری حاضر شود که در هنگام انتقال وی به دادگاه، ماموران بر پوشیدن لباس زندان به تن این زندانی اصرار می‌کنند، که وی ممانعت می‌کند و در نهایت با ضربات باتوم، مشت و لگد او را مورد ضرب و شتم قرار داده و صدمات جدی را بر او وارد می‌کنند. گفته شده که این ضربات به لقمان مرادی تا زمانی که دچار تنگی نفس می‌شود ادامه داشته و ماموران تنها زمانی حاضر می‌شوند او را بدون لباس زندان به دادگاه ببرند که او دچار تنگی نفس شدید می‌شود.
گفته شده شدت این ضربات به حدی بوده که پس از یک روز وی دچار خونریزی داخلی، کوفتگی، درد و کبود شدگی بدن شده و دوشنبه به بیمارستان امام خمینی اعزام می‌شود.
لقمان مرادی دوشنبه شب به داخل بند زندان رجایی شهر بازگردانده شد. گفته می‌شود حال عمومی وی رو به وخامت است.
حشمت الله طبرزدی، دبیر جبهه دمکراتیک ایران است و سابقه چندین بازداشت و بیش از ۱۰ سال زندان را در پرونده خود دارد؛ وی در ظهر روز ۷ دی‌ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به ۹ سال زندان محکوم شد. وی که از ۲ دی ماه سال گذشته در مرخصی به‌سر برده است در این مدت دست به اقداماتی همچون تلاش برای لغو حکم اعدام، آزادی زندانیان سیاسی و اتحاد نیروهای سکولار و دمکراسی‌خواه زده بود. این زندانی سیاسی در ۲۵ دی‌ماه 1392 دوباره بازداشت و به زندان رجایی شهر منتقل شد. انتشار نامه اخیر وی در حالی صورت گرفته است که زندانیان سیاسی در زندان‌های ایران، به بهانه‌های مختلف از سوی ماموران و نگهبانان زندان و همچنین به دستور و با موافقت مسوولان زندان مورد ضرب و شتم و تحت شکنجه قرار می‌گیرند.
نسخه‌ای از نامه حشمت‌الله طبرزدی که در اختیار کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی قرار گرفته را در زیر می‌خوانید:

امروز ۴ اسفندماه این جوان کُرد ایرانی که چند سالی است بدون رعایت ضوابط یک دادرسی عادلانه، به مرگ محکوم و در شرایط غیر انسانی نگهداری شده است، به دادگاه اعزام شد. متاسفانه در هنگام اعزام، فقط به جرم اینکه لباس کُردی‌اش را از تن درنیاورده تا لباس زندانی را بپوشد، به‌شدت و تا سرحد بیهوشی، از سوی سه تن از پاسداران زندان رجایی شهر، مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
این اقدام وحشیانه درجه‌داران زندان، غیر انسانی و در عین حال تحریک کننده است. مدتی است که آقای مردانی رییس زندان رجایی شهر، با برخوردهای سرکوبگرانه و حتی فیزیکی با زندانیان سیاسی سالن ۱۲ و تحمیل فشار با هدف بسته شدن و تخریب محلی که به کتابخانه محقر سالن ۱۲ اختصاص داده شده بود، تلاش به تحریک زندانیان سیاسی این زندان دارد.
ضمن اینکه رفتار آقای مردانی به‌ویژه ضرب و شتم وحشیانه لقمان مرادی، از سوی نیروهای تحت امر او را به‌شدت نکوهش می‌کنم، از مسوولین بالادستی ایشان می‌خواهم تا دیر نشده است، به مهار ایشان مبادرت کنند؛ در غیر اینصورت مسوولیت اتفاقات ناخوشایند بعدی به عهده همه آنها است.

حشمت‌الله طبرزدی سالن ۱۲ زندان رجایی شهر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر