پنجشنبه، تیر ۰۴، ۱۳۹۴

#ایران#کردستان# تشکیل پرونده‌ی جدید علیه یک زندانی سیاسی در ارومیه

Yusif Kake Memi

 تیر ۳ام, ۱۳۹۴

به گزارش ماف نیوز، این زندانی سیاسی کُرد در زندان “دریا”ی ارومیه، طی احضاریه‌ای به اتهام آنچه “تبلیغ علیه نظام و ارتباط با رسانه‌های بیگانه” عنوان شده است، به شعبه‌ی شش بازپرسی دادسرای ارومیه احضار گردید.
این زندانی کُرد از تاریخ ۲۵ خرداد ماه به انفرادی های اداره‌ی اطلاعات شهرستان ارومیه منتقل شده است و تا کنون خبر دقیقی از وضعیت وی در دست نیست.
یوسف کاکه ممی، سال گذشته به اتهام ارتباط با رسانه ها و نهاد های حقوق بشری، به اداره اطلاعات ارومیه منتقل شده و حدود دو ماه بازجویی شده بود، نهایتا پرونده ای در شعبه ششم بازپرسی دادسرای انقلاب ارومیه، برای وی گشوده شده بود که انتقال فعلی وی نیز می تواند به همین دلیل باشد.
یوسف کاکه ممی و “احمد تمویی” دیگر زندانی سیاسی کُرد، در پاییز سال ۸۶ در حالی که سوار بر موتور در جاده بوکان به مهاباد در حال حرکت بوده‌اند، پس از تعقیب و گریز توسط  چند خودرو نیروهای محلی سپاه و اداره اطلاعات شهرمهاباد و پس از آنکه یکی از خودروهای یاد شده عمدا از پشت موتور را درحال حرکت روی زمین سرنگون کرد، وپس از تیراندازی به آنها و زخمی‌‎شدن احمدتمویی، درنهایت دستگیرو به بازداشتگاه سپاه پاسداران در شهر مهاباد منتقل شدند.
پس از آن  دادگاه  شهر مهاباد احمد تمویئ را  به اتهام عضویت در یکی از احزاب کُردی، به ۱۵ سال زندان و یوسف کاکه‌ ممی را نیز به همین اتهام به ۶ سال زندان محکوم کرد. آقای کاکاممه به دلیل داشتن سه سال حکم تعلیقی ازیک حکم مجزا در گذشته در مجموع ۹ سال زندان را باید متحمل شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر