پنجشنبه، خرداد ۲۱، ۱۳۹۴

اعتراض یک فیلمساز ایرانی به توقیف فیلم‌هایش با حراج آن‌ها

محمد شیروانی

۲۱ خرداد ۱۳۹۴
محمد شیروانی؛ فیلمساز مستند در اعتراض به توقیف فیلم‌هایش در ایران تمام فیلم‌های خود را در سایت شخصی‌اش به فروش گذاشت.
محمد شیروانی در وب‌سایت شخصی خود نوشته است: «من به این بی‌عدالتی اعتراض دارم و همه ۱۸ فیلم سینمایی و غیرسینمایی خودم اعم از توقیفی و آزاد که در طول ۱۸ سال گذشته از انتشار در کشورم محروم بودند را از شب چهارشنبه ۲۰ خرداد ۹۴ روی وب‌سایت شخصی‌ام منتشر می‌کنم.»
شیروانی که تاکنون چندین جایزه از جشنواره‌های فیلم در ایران و دیگر کشورها دریافت کرده همچنین گفته است از ۲۱ تا ۲۶ خرداد هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۶ بعداظهر مقابل سینما آزادی پاسخگوی مخاطبان فیلم‌هایش خواهد بود.
او در وب‌سایت خود فیلم «لرزاننده چربی» را با دو کیفیت و با دو قیمت متفاوت برای ایران و خارج از ایران به‌فروش گذاشته است. این فیلم منتخب جشنواره ساندنس ۲۰۱۳ بود و در سال ۱۳۹۱ توانست با دو فیلم «قاتل سگ من»، ساخته میرا فورنی، محصول مشترک اسلواکی و جمهوری چک، و «سرباز ژانت»، ساخته دانیل هوزل، محصول اتریش، به‌طور مشترک برنده جایزه ببر طلایی جشنواره فیلم روتردام هلند شود. این فیلم پس از گذشت چهار سال هنوز در ایران اجازه نمایش نگرفته است.
فیلم کوتاه «کاندیدا» از او در سال ۲۰۰۰ برنده جایزه بزرگ و بهترین فیلم جشنواره مارسی فرانسه شد و «دایره» فیلم کوتاه دیگرش نخستین فیلم کوتاه ایرانی بود که پس از انقلاب توانست به جشنواره فیلم کن راه یابد.
محمد شیروانی در کارنامه هنری خود هفت فیلم مستند، دو فیلم بلند و ۹ فیلم کوتاه دارد. از جمله فیلم‌های دیگر او می‌توان به «ناف» و «رئیس‌جمهور میرقنبر» و «۴۴ روز» اشاره کرد
شیروانی ۴۲ ساله ابتدا از نقاشی شروع کرد و سپس کار فیلمسازی را از سال ۱۳۷۰ آغاز کرد.
رادیوزمانه 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر