یکشنبه، اردیبهشت ۲۷، ۱۳۹۴

اوضاع تبريز به شدت متشنج شده است

« در جريان بازي فوتبال نفت تهران و تراكتورسازي تبريز در ورزشگاه يادگار آن شهر كه 3 و3 مساوي شده بود، به اشتباه در ورزشگاه اعلام شد كه نتيجه بازي سپاهان با سايپا 2و2 مساوي شده است. با توجه به اين نتايج هواداران تراكتور سازي به خيال اين‌كه تيمشان قهرمان شده به زمين بازي آمدند و به جشن و پايكوبي پرداختند كه به آنها اعلام شد تيم‌شان قهرمان نشده. هواداران خشمگين از اين توهين دست به اعتراض زدند و با نيروي انتظامي درگير شدند كه در اين زد و خورد بسياري از هواداران زخمي و بيهوش شدند. در همان حال در سطح شهر مردم به خيابان ريختد و دست به تخريب و آتش زدن اموال دولتي زدند. تصاوير منتشره شده از ورزشگاه سهند تبريز حكايت از درگيري مردم با پليس دارد. تعدادي زخمي و بيهوش شده است. به گزارش خبرگزاري فرات – فارسي مردم در محاصره نيرويهاي امنيتي قرار گرفته و نيروي انتظامي جهت سركوب مردم تقاضاي كمك كرده است. در تازه‌ترين خبر دريافتي از تبريز درگيري به منطقه‌هاي آبرسان و نصف راه كشيده شده و مردم هم‌اكنون در حال شعار دادن عليه فدراسيون فوتبال ايران وسردادن شعار« ياشاسن آذربايجان» مي‌باشند. درگيري آبرسان شديد گزارش شده و از گاز اشك‌آور جهت متفرق كردن مردم استفاده گرديد. از محله‌هاي وليعصر و شهناز نيز خبر مي‌رسد كه مردم در حال تجمع بوده و رفته رفته بر تعداد افراد حاضر افزوده مي‌شود.».
درگيري جوانان تبريز با مأموران سركوبگر

« به گزارش ایران خبرروز جمعه 25 ارديبهشت94 بعد از بازي تيمهاي تراكتور سازي تبريز و نفت تهران كه 3بر 3 به پايان رسيد و تيم تراكتورسازي از مقام قهرماني بازماند، طرفداران اين تيم دريك حركت اعتراضي، در حالي كه شعار مي دادند و با مأموران سركوبگر درگير شده بودند، بخشهايي از وسائل ورزشگاه موسوم به يادگار امام را به آتش كشيدند. كارگزاران رژيم در وحشت از اوجگيري اين حركت اعتراضي شمار زيادي از نيروهاي سركوبگر را روانه محل كردند. مأموران رژيم وحشيانه به معترضان حمله كردند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند. معترضان خشمگين اعتراض خود را به خيابانهاي اطراف كشاندند. مأموران سركوبگر در سطح شهر به حال آماده باش در آمده اند. اين درگيري در ساعت 9 شب به وقت محلي اتفاق افتاد».
تهران - درگيري گسترده جوانان با نيروهاي سرکوبگر بعد از بازي استقلال و پرسپوليس

« جمعه شب 25 ارديبهشت 94 از حوالي ساعت 21 به وقت تهران، درگيريهاي گسترده‌يي بين جوانان طرفدار دو تيم استقلال و پرسپوليس با نيروي انتظامي درگرفت. اين درگيريها از ورزشگاه آزادي تا ميدان آزادي و محلات ديگر ادامه يافت. جوانان در مقابل يورش نيروهاي انتظامي که مخالف شادماني آنان بودند ايستادگي کردند و با پرتاب سنگ و چوب و بطريهاي آب و هر چيز ديگري که در محيط در دسترشان بود، به مقابله با مزدوران پرداختند. يکان ويژه انتظامي، از ساعتي قبل از شروع مسابقات در وحشت از گسترش تظاهرات با مزدوران اسب سوار و ماشينهاي آب‌پاش به مقابله با جواناني که در محوطه بيروني ورزشگاه تجمع کرده بودند آمده و در وحشت از تظاهرات آنهايي که موفق به رفتن به داخل استاديوم نشده‌اند از آنها خواست پراکنده شود. اما با ايستادگي مردم و جوانان روبه‌رو شد. مزدوران به قصد متفرق کردن مردم دست به خشونت زدند و جوانان خشمگين از اهانت مزدوران با آنان درگير شدند. اين سلسله درگيريها در خيابانها و محلات غربي تهران از جمله شهرک غرب، شهرک آزادي، آرياشهر، فردوس غربي، اتوبان موسوم به باکري، خيابان آزادي کشيده شد و تا ساعتهايي ادامه داشت.».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر