چهارشنبه، خرداد ۰۶، ۱۳۹۴

#ایران#خشکسالی، مرگ سراب نیلوفر کرمانشاه را رقم زد+عکس

خشکسالی، مرگ سراب نیلوفر کرمانشاه را رقم زد+عکس

1394/03/06 


به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، خشکسالی و مشکل کم آبی در کرمانشاه طی سال‌های اخیر و بی‌توجهی مسئولین، خشک شدن سراب نیلوفر از جاذبه‌های گردشگری این استان را درپی داشت.
علی‌رغم وعده‌های نهادهای مرتبط حکومتی جهت احیای سراب نیلوفر، تاکنون اقدامی جهت احیای این سراب و نجات نیلوفرهای آن صورت نگرفته است.
یکی از دلایل خشک شدن سراب نیلوفر خشکسالی‌های اخیر است، اما وجود چاه‌های غیرمجاز و مجازی و برداشت بی‌رویه از آنها نیز از دیگر عوامل مرگ سراب نیلوفر عنوان می‌شوند.
این سراب نیلوفری که در سال ٨٧ به عنوان پنجاه و سومین اثر ملی طبیعی ایران به ثبت رسیده است، به دلیل خشک شدن کمترین گردشگر را به خود جذب کرده است.
سراب نیلوفر در ١٥ کیلومتری شهر کرمانشاه واقع شده و از نظر ارزش‌های اکولوژیکی و وجود گونه‌های جانوری و گیاهی بسیار قابل توجه است.
در همین رابطه نیز، علی‌رغم هشدارهای چند سال اخیر فعالان زیست‌محیطی کُرد مبنی بر بحرانی بودن شرایط اکولوژیکی زریبار و ارومیه، ثبت این دو دریاچه طبیعی کردستان ایران در فهرست موسوم به "مونترو" قریب‌الوقوع است.

"مونترو" نام یکی از شهرهای کشور سوئیس است که تمامی تالاب‌های که با "خطر نابودی و تغییرات اکولوژیکی" روبرو هستند در لیست مونترو قرار می‌گیرند.

26738.jpg
26739.jpg
26740.jpg
26742.jpg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر