شمار امضاکنندگان طومار مخالفت با سفر دونالد ترامپ رئيس‌جمهوری آمریکا به بریتانیا، از یک میلیون نفر گذشت و از ساعات گذشته با افزایش بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شده است.
به گزارش وبسایت روزنامه بریتانیایی گاردین، در هر دقیقه بیش از 1000 نفر که همگی بریتانیایی هستند، به این کمپین می‌پیوندند.
امضاکنندگان این طومار از پارلمان بریتانیا خواستنه‌اند تا ممنوعیت سفر دونالد ترامپ به این کشور را بررسی کند.
امضاکنندگان طومار با متهم کردن ترامپ به «زن‌ستیزی و ابتذال» خواستار آن شدند که ترامپ در طول مدت ریاست جمهوری‌اش به بریتانیا دعوت نشود.
این در حالی است که ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، دو روز پیش، با سفر به واشنگتن، و دیدار با دونالد ترامپ در کاخ سفید، از رئيس‌جمهوری آمریکا دعوت کرد تا به لندن سفر کند.
مخالفان ترامپ در بریتانیا، خواستار آن شدند که ترزا می دعوت ترامپ برای سفر به لندن را پس بگیرد.
جرمی کوربین رهبر حزب کارگر بریتانیا با انتقاد از دعوت ترامپ به لندن، گفته که ترزا می نباید به این سرعت دعوت ترامپ برای دیدار از کاخ سفید را می‌پذیرفت.
وی سیاست‌های ترامپ به ویژه درباره مهاجران و پناهجویان را جنجال برانگیز توصیف کرد.
می در ملاقاتش با رئیس‌جمهوری امریکا خواستار "روابط ویژه" میان دو کشور آمریکا و بریتانیا شد. این نخستین ملاقات رسمی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری جدید امریکا با یک رهبر خارجی بود.
تیم فارون رهبر لیبرال دموکرات‌های بریتانیا نیز گفت که «می در دیدار با ترمپ از دیدگاه بریتانیا دفاع می‌کرد، اما نخست‌وزیر به طور آشکار از پاسخ به اظهار نظرهای نفرت‌انگیز وی (ترامپ) در مورد شکنجه، زنان، مسلمانان و مکزیکی‌ها طفره رفت».