منابع مخالفان سوری روز سه شنبه 31 ژانویه از تنگ‌تر شدن محاصر شهر دیر الزور توسط  داعش خبر دادند.
به گزارش تلویزیون العربیه در حالی که محاصره شدید دیر الزور توسط داعش همچنان ادامه دارد، سازمان برنامه غذایی سازمان ملل متحد اعلام کرد،عملیات پرتاب محموله‌های مواد غذایی و کمک های اولیه به مناطق دیر الزور آغاز شده است.
سازمان ملل متحد اعلام کرده که 93500 سوری در شرایط بسیار نامناسبی در دیر الزور به محاصره داعش در آمدند.
گروه داعش روز شنبه گذشته پس از اینکه فرودگاه بین المللی شهر «دیر الزور» را به تصرف خود درآورد، اقدام به نقل اسلحه سنگین و سبک از دیگر مناطق سوریه با هدف حمله و اشغال همه شهر دیر الزور کرده است.
مخالفان سوری می گویند احتمال یک هجوم گسترده به دیر الزور از سوی داعش بسیار بعید به نظر نمی آید.
گفتنی است عملیات امدادرسانی به شهر دیرالزور که از طریق هوا صورت می گرفت در تاریخ 15 ژانویه پس از آنکه شبه نظامیان داعش این شهر را به دو بخش تقسیم کرده و بر بخشی بزرگی از آن مسلط شدند، متوقف شد.
شبه نظامیان داعش با هجوم به منطقه امداد رسانی که از طریق هوایی  مواد غذایی را به محاصره شدگان می دادند، 177 محموله  غذایی و دیگر کمک های انسانی را غارت کرد.  این اقدام به متوقف شدن عملیات امداد رسانی سازمان ملل منجر شد.
 برنامه جهانی مواد غذایی وابسته به سازمان ملل روز 29 ژانویه اعلام کرد، عملیات جدید امدادرسانی سازمان ملل متحد از سر گرفته شده است.
این در حالی است که مناطق مختلف استان دیر الزور، هنوز شاهد درگیری‌های پراکنده‌ای میان نیروهای رژیم اسد و همپیمانانش از یک سو و گروه داعش و برخی گروههای کوچک مخالف اسد از سوی دیگر بوده است.
همزمان با شدت گرفتن این درگیری‌ها جنگنده‌های روسیه نیز طی 24 ساعت گذشته به طور مرتب مواضع داعش را در اطراف این شهر بمباران کرده اند.
روز دوشنبه جنگندهای روس نیز برای چندمین بار مناطقی از جمله فرودگاه دیر الزور که در دست داعش است را بمبارن کنند.